  • Data: 2007-02-09 13:23:14
    Temat: Re: Wspolnota majatkowa - przerejestrowanie samochodu
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Mnie intryguje, czy jeśli tak nie jest to ktoś kiedyś może zostać
    > "pociągnięty". Dajmy na to przez ubezpieczyciela, ktory otrzymywał
    > niższe składki niż należne wg umowy.

    Chyba tak jest, ale stawki ubezpieczenia OC nie zależą od właściciela
    czy ich ilości, tylko od tego kto będzie pojazd prowadził.
    Gdy zawierasz umowę OC pytają o to, w szczególności o osoby które według
    ichniejszych regulaminów powodują wyższe stawki.
    Jak zaprzeczysz że taka osoba będzie korzystać z samochodu, a okaże się
    że jednak korzystała i spowodowała zdarzenie to musisz zapłacić
    dodatkową składkę z odsetkami.

    > W skrajnym przypadku - poprzez odmowę wypłaty kwoty ubezpieczenia :|

    Przy AC jak najbardziej mogą odmówić w sytuacji opisanej przez mnie
    wyżej. Ukrywanie informacji -> choćby ogólny art. 815 kc

    > Uprzedzając: urząd dokonujący rejestracji nie odpowiada za te dane,
    > bo jak już wskazano w wątku jest *możliwe*, że samochód małżonka
    > stanowi jego własność odrębną a przecież celem istnienia wydziału
    > komunikacji nie jest weryfikowanie statusu majątkowego małżonków.
    >
    > No to jak ktoś składa nieprawdziwe oświadczenie dle celów rejestracji,
    > a następnie posługuje się nim żeby osiągnąć nienależną korzyść
    > majątkową (obniżenie składek ze względu na zasady ubezpiczenia)
    > to mamy wypisz wymaluj oszustwo.
    >
    > Dobrze gadam?

    Chyba nie. Sankcja za zatajenie takich informacji jest inna.

    --
    @2007 Johnson