  • Data: 2018-01-05 20:18:39
    Temat: Re: Wpisali prawnika do rejestru dłużników
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5a4f9e34$0$653$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 04-01-18 o 22:55, J.F. pisze:

    >Wydaje mi się, że nie masz racji. Gdyby było, jak piszesz, to
    >komornik
    >wszczął by egzekucje do Jana KOWALSKIEGO o numerze PESEL danym,
    >zamiast
    >Józefa MARCINIAKA. Bank y mu odesłał informację, że nie mają konta
    >KOWALSKIEGO i byłoby po sprawie.

    "- W tym wpisie zgadzał się tylko mój PESEL - mówi pan Maciej. - Imię
    inne. Nazwisko inne, adres inny, ale ja zostałem uznany za dłużnika! "

    To jeszcze o wpisie w KRD, ale jesli sie skupic na przetwarzaniu przez
    rzekomego wierzyciela ... skoro komplet danych bledny, to nie wskazuje
    zadnej konkretnej osoby, wiec czy mozna postraszyc niedozwolonym
    przetwarzaniem ? :-)

    >Mogę się mylić, ale najprawdopodobniej mieli imię, nazwisko i adres i
    >zaczęli szukać PESEL. I znaleźli w jakiś sposób PESEL naszego
    >prawnika,
    >a resztę w papierach dopasowali.

    Troche grubymi nicmi szyte - nie uwazasz ?

    A potem egzekucja komornicza - myslisz, ze tak szybko by odkrecil u
    komornika, gdyby sie wszystkie dane zgadzaly ?

    Moze jednak bank sie skupil na PESEL i wiecej nie sprawdzal ?
    Albo w ogole nic nie sprawdzal - bo teraz to robi komputer

    https://www.kir.pl/administracja/ognivo/moduly-syste
    mu/
    https://www.kir.pl/administracja/ognivo/elektronizac
    ja-zajec-wierzytelnosci-z-rachunku-bankowego/

    Ktos wie, co oni tam sprawdzaja ? Bo jak tylko PESEL ...

    >Może się tak okazać. Z tego powodu skazania za takie rzeczy, to
    >rzadkość. Trudno czasem ustalić, kto ponosi odpowiedzialność za błąd.

    I dlatego 30 tys kary wydaje mi sie bardzo zasadne :-)

    >Moim zdaniem
    >podstawą do wpisania do rejestru dłużników powinien być prawomocny
    >tytuł. Inaczej te rejestry, to stek śmieci, na którym trudno się w
    >ogóle
    >wzorować.

    Hm, wydaje mi sie, ze wlasnie mialy byc bardziej dostepne niz
    prawomocny tytul/wyrok.
    Ale wtedy potrzebna jest wysoka kara wpisanie bezpodstawnych danych.

    >Jeśli były inne dane, to chyba egzekucja by nie przeszła.

    Jak widac - przeszla :-)

    Ciekawe, czy to ze komornik tak chetnie odkrecil, to skutek wydarzen z
    Mlawy.

    >Ja bym nie brał. Przecież nawet, jakbyś przeczytał, to nie możesz
    >wnieść
    >sprzeciwu, bo nie jesteś stroną postępowania.

    Jak sie Pesel zgadza to jestem :-)
    A na pewno moge wyjasnienie do Sadu napisac ...

    W koncu sekretarka w sadzie tez moze sie pomylic i wpisac dobry Pesel,
    dobry adres, a zle nazwisko.

    J.