  • 1. Data: 2018-01-04 15:21:37
    Temat: Wpisali prawnika do rejestru dłużników
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,134263,2137751
    1,wpisali-prawnika-do-rejestru-dluznikow-za-cudze-gr
    zechy-teraz.html

  • 2. Data: 2018-01-04 16:01:37
    Temat: Re: Wpisali prawnika do rejestru dłużników
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-01-18 o 15:21, Animka pisze:
    > http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,134263,2137751
    1,wpisali-prawnika-do-rejestru-dluznikow-za-cudze-gr
    zechy-teraz.html

    Mnie pod tym linkiem wyskakuje "nieznany błąd".

  • 3. Data: 2018-01-04 16:17:10
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    1,wpisali-prawnika-do-rejestru-dluznikow-za-cudze-gr
    zechy-teraz.html

    > Mnie pod tym linkiem wyskakuje "nieznany błąd".

    Sprawdziłam. Blokuje chyba wstawiony obrazek na całą stronę. Proszenie
    sie o wykupienie prenumeraty. Przedtem weszłam z linku podanym na jakimś
    innym portalu.

    Ten link otwiera mi stronę (to chyba nawet ten sam link)

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-01-04 16:22:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    1,wpisali-prawnika-do-rejestru-dluznikow-za-cudze-gr
    zechy-teraz.html

    > Mnie pod tym linkiem wyskakuje "nieznany błąd".

    To pozwolisz że powalę cię na kolana tym co GW udostępnia bezpłatnie i
    bez ograniczeń? Bo chyba na grupie *prawo* naprawdę nie wypada dyskutować
    choćby o słowie więcej! Przecież ty MUSIMY chronić "cenną" własność
    intelektualną Gazety Wyborczej! ;-)

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2018-01-04 17:26:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-01-18 o 16:17, Animka pisze:
> [...]
    > http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,134263,2137751
    1,wpisali-prawnika-do-rejestru-dluznikow-za-cudze-gr

    Teraz dało się odczytać. Dziwne to jakieś. PESEL zawiera tzw. cyfrę
    kontrolną, więc sugerowana omyłkowa zmiana jednej cyfry jest mało
    prawdopodobna, a nawet wydaje mi się, że niemożliwe. O takim szczególe,
    ze ta inna osoba musiałaby mieć to samo imię i nazwisko już nie wspominam.

    Natomiast dobrze się stało, że komuś się chce zauważyć problem.
    Zauważcie, że pierwotnym problemem jest niepodniesiona w ogóle w
    artykule okoliczność, że ten fundusz bezprawie przetwarzał dane osobowe
    naszego prawnika i od tego bym wyszedł.

    Żądanie ścigania kogoś, za podanie nieprawdziwych informacji do rejestru
    jest niedorzeczne, bo za mało prawdopodobne należy uznać, by ta sama
    osoba błędnie dane wprowadziła do bazy i je zgłaszała je do rejestru - i
    to jeszcze celowo błędnie. Tu akurat trudno się z prokuraturą nie zgodzić.

    Prawidłowe zawiadomienie powinno dotyczyć bezprawnego przetwarzania
    danych osobowych, bo ono ewentualnie może być przestępstwem. reszta osób
    opierała się na tych danych i udowodnienie im umyślnego przestępstwa
    jest nierealne. Sprawcą będzie osoba, która po powzięciu za pierwszym
    razem informacji, że maja błąd (bo błąd mógł się zdarzyć) nie podjęła
    działań, by dane w bazie poprawić, albo usunąć.

  • 6. Data: 2018-01-04 17:54:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-04 o 15:21, Animka pisze:
    > http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,134263,2137751
    1,wpisali-prawnika-do-rejestru-dluznikow-za-cudze-gr
    zechy-teraz.html

    Przypomnijcie proszę kto w 2013 roku sprawował władzę i kto znowelizował
    tak nieudolnie przepisy? :-)

    Jak to miło z gówna dowiedzieć się takich interesujących rzeczy :-)

  • 7. Data: 2018-01-04 18:57:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ze ta inna osoba musiałaby mieć to samo imię i nazwisko już nie wspominam.
    Bo to się zapewne przypadkiem nie stało;)

    Czekamy na komentarz dyżurnego Liwiusza - zwykle jest winny "dłużnik"
    któremu "się nie chciało". Tu mu się chciało, sprawę odkręcil i
    zasadniczo zwykle w tym momencie Liwiusz uważa, że sprawa załatwiona -
    nikomu się krzywda nie stała można się rozejść. Problem w tym, że
    "dłużnik" ma inne zdanie i chce towarzystwo (słusznie) pogonić. Pieniacz?

    Shrek

  • 8. Data: 2018-01-04 19:12:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]

    >dyskutować
    >choćby o słowie więcej! Przecież ty MUSIMY chronić "cenną" własność

    GW sie zdarza udostepnic wiecej ... ale czy wolno kopiowac i
    upubliczniac bez zezwolenia ?

    Liwiuszowi tekst trzeba zadedykowac, on tak wierzy w system :-)

    Tak swoja droga - d* jakas nie adwokat, skoro milionowego
    odszkodowania nie wyprocesowal ... czy dobrze wie, ze to zyla zlota,
    tylko nie wolno sie spieszyc,
    to wykroczen bedzie wiecej, wieksze odszkodowanie i wieksze odsetki
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-01-04 19:20:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > ze ta inna osoba musiałaby mieć to samo imię i nazwisko już nie wspominam.

    Explicite jest napisane, że nazwisko było inne.

    I oczywiście dwa poprawne pesele nie mogą się różnić jedną cyfrą.

    MJ

  • 10. Data: 2018-01-04 19:29:17

    W dniu 2018-01-04 o 19:12, J.F. pisze:
> [...]
    > sie spieszyc,
    > to wykroczen bedzie wiecej, wieksze odszkodowanie i wieksze odsetki :-)

    Przyznaję że przeczytałem pobieżnie ale wyszło chyba na to że żadnego
    odszkodowania nie będzie ponieważ PO naprawiało lukę w prawie jej nie
    naprawiwszy. I jak to zazwyczaj wszyscy postąpili zgodnie z prawem a ten
    prawnik (dobre nie :-) ) miał pecha i musi z tym żyć :-)