  • Data: 2018-01-05 23:36:35
    Temat: Re: Wpisali prawnika do rejestru dłużników
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pewny jesteś?

    Tego, że jak są takie same, to się nie różnią? Tak, jestem pewien. Z
    definicji, że tak powiem. :)

    Ale rozumiem, że chciałeś zapytać, czy jestem pewien, że dwa prawidłowo
    nadane RÓŻNE pesele nie mogą się różnić jedną cyfrą.

    Jestem pewien. Cyfra kontrolna jest tak obliczana, że zmiana pojedynczej
    cyfry numeru musi zmienić cyfrę kontrolną (np. przy wszystkich innych
    cyfrach ustalonych, dziesięć różnych wartości pierwszej cyfry daje 10
    różnych cyfr kontrolnych).

    Inaczej mówiąc: można zamazać dowolną jedną cyfrę i da się ją odtworzyć
    mając pozostałe.

    MJ
    PS. Inna sprawa, że zostało wydanych trochę nielegalnych peseli, ale
    wątpię, żeby akurat na taki trafili.