  • 1. Data: 2005-04-28 15:30:43
    Temat: Wpis sądowy
    Od: Radek Ł. <n...@s...us>

    Cześć.
    Nie wiem, czy dobrze szukałem, ale w archiwum nie znalazłem, a google
    wyrażają się nie za bardzo precyzyjnie.

    Sprawa jest taka:
    Szef, decyzją obniżył mi wypłatę na stałe, do czego miał prawo.
    Jako, że nie zgadzałem się z jego argumentacją, napisałem do wyższego
    szefa odwołanie od tej decyzji, za pośrednictwem wydającego.
    Na wysłanie decyzji do adresata, zgodnie z KPA, szef miał 7 dni.
    Zrobił to po miesiącu.
    ---Pytanie pierwsze: Czy z niezachowania tego terminu coś wynika?
    Szukam w KPA, ale jakoś mi nie idzie.---
    Dalej:
    Wyższy szef decyzję utrzymał. Na pouczeniu napisano, że mogę złożyć
    skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem
    rozpatrującego odwołanie.
    Na pewno tak zrobię, bo mimo, że emocje opadły i kwota nie jest za
    duża, to dalej nie zgadzam się z argumentacją.
    --Pytanie drugie: Jeśli wysyłam skargę za pośrednictwem organu
    odwoławczego to muszę uiścić wpis sądowy? IMHO tak, ale komu i kiedy?
    Czy organowi odwoławczemu, bo za jego pośrednictwem składam skargę,
    czy dopiero na wezwanie z sądu?
    Nie chodzi mi o konkretną kwotę od której można ustaliś wysokość
    wpisu, ale o decyzję.
    Pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2005-04-28 17:47:46
    Temat: Re: Wpis sądowy
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > czy dopiero na wezwanie z sądu?
    > Nie chodzi mi o konkretną kwotę od której można ustaliś wysokość

    art. 239 pkt 1 lit. d /nie mają obowiązku uiszczania kosztów sądowych... -
    strony skarzące działanie lub bezczynność organuw w sprawach -lit. d- ze
    stosunków pracy i stosunków służbowych.

    a informacyjnie:
    wnosząc pismo uiszcza sie wpis, w razie nieuiszczenia sad wzywa do uiszczenia w
    terminie 7 dni, w razie braku - odrzuca skarge.
    pozdrawiam.