  • 1. Data: 2010-12-07 21:28:03
    Temat: Wpis do ksiegi wieczystej hipoteki 550 tys.
    Od: " euroboy " <f...@g...pl>

    Witam,
    Z kilka dni podpisuje akt notarialny mieszkania.
    Podpisujemy notarlianie z developerem u notariusza. Nie ma problem. Developer
    dogadal sie z notariuszem (posredniczy mu w ca70 mieszkaniach) i spotykamy
    sie. Podobno ma byc znizka na taksie notarialnej.

    Przy wartosci nieruchomosci z umowy kupna sprzedazy na poziomie 550 tys zl.

    1)Ile beda wynosic wszystkie czynnosci notarialne zwiazane z pozyskaniem aktu
    notarialnego wraz z wpisem do ksiegi wieczystej. Gdzie sa mozliwosci
    negocjacji? Sekretarka developera mowi o jakis 3 tys zl. Mozliwe to?

    2)Na pobrany kredyt, bank wystawil dodatkowo oswiadczenie o zezwolenie na
    wpisanie hipoteki do ksiegi wieczystej. Chodzi mi rowniez o wpisanie tego
    dokumentu, celem obnizenia % kredytu. Teraz notariusz zlozy obydwa dokumenty
    razem do sadu o wpisanie do ksiegi wieczystej.
    Ile maksymalnie moze wziasc odemnie notariusz za rozpatrzenie dokumentu z
    pkt.2? Czy sa tutaj jakies regulacje, tabele ktore to reguluja?

    Pozdrawiam
    Euroboy

  • 2. Data: 2010-12-07 22:03:37
    Temat: Re: Wpis do ksiegi wieczystej hipoteki 550 tys.
    Od: Cubus <c...@n...spam.pl>

    W dniu 2010-12-07 22:28, euroboy pisze:

> [...]
    > dogadal sie z notariuszem (posredniczy mu w ca70 mieszkaniach) i spotykamy
    > sie. Podobno ma byc znizka na taksie notarialnej.

    G..no prawda. Notariusz weźmie swoje po maksymalnych stawkach i odpali
    dolę deweloperowi za hurtowe dostarczenie klienta.

> [...]
    > notarialnego wraz z wpisem do ksiegi wieczystej. Gdzie sa mozliwosci
    > negocjacji? Sekretarka developera mowi o jakis 3 tys zl. Mozliwe to?

    Wszystko znajdziesz w necie. Dlaczego o sprawach notarialnych rozmawiasz
    z sekretarką dewelopera????????? Jedź do notariusza i spróbuj pogadać,
    ale z samym notariuszem a nie z jego sekretarkami. Przy dużym szczęściu
    może ze 5% wytargujesz. A stawka 3000 wygląda dość standardowo (czyt.
    jest pewnie maksymalna).

    > 2)Na pobrany kredyt, bank wystawil dodatkowo oswiadczenie o zezwolenie na
    > wpisanie hipoteki do ksiegi wieczystej.

    A to bank ma pozwalać na wpisanie hipoteki na Twoją własność?? To Ty
    złożysz taki wniosek do sądu bo zobowiązałeś się do tego umową z bankiem.

    > Ile maksymalnie moze wziasc odemnie notariusz za rozpatrzenie
    dokumentu z
    > pkt.2? Czy sa tutaj jakies regulacje, tabele ktore to reguluja?

    Boisz się zadzwonić do notariusza i zapytać?

    Kurczę, jak Ty masz problem z takimi pierdołami to jak Ty spłacisz te
    550 kzł??

  • 3. Data: 2010-12-07 22:19:04
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > G..no prawda. Notariusz weźmie swoje po maksymalnych stawkach i odpali
    > dolę deweloperowi za hurtowe dostarczenie klienta.

    To, że wybrałeś g...nianego dewelopera nie oznacza, że inni kupujący nie
    są bystrzejsi od Ciebie.

    mp.

  • 4. Data: 2010-12-07 22:22:19
    Od: Cubus <c...@n...spam.pl>

    W dniu 2010-12-07 23:19, Michał Pysz pisze:

    > To, że wybrałeś g...nianego dewelopera nie oznacza, że inni kupujący nie
    > są bystrzejsi od Ciebie.

    A wogóle pisałem coś, że wybierałem jakiegokolwiek?????

  • 5. Data: 2010-12-08 01:36:06
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-07 23:19, Michał Pysz pisze:

    > To, że wybrałeś g...nianego dewelopera nie oznacza, że inni
    > kupujący nie są bystrzejsi od Ciebie.

    Zdaje się, że to euroboy pisze o wyborze notariusza. Michał zaś
    ma rację ... ściema ze strony dewelopera standardowa - mają
    "zaprzyjaźnionego" ... prawie, że "na usługach", bo dany
    deweloper jest praktycznie kluczowym klientem (wszystko
    załatwiane na miejscu u dewelopera, notariusz na nas czeka, nie
    trzeba ustawiać terminów "trójstronnych" ...

    Przykład z Wrocławia: Awbud(a)deweloper proponuje "swojego
    notariusza co tanio bierze" standardowo. Ów tani notariusz to:
    stawka 1600 PLN (sic!) za umowę na "wartość" 25 000 (wartość
    nieruchomości). Dzwonisz do paru innych i dostajesz propozycję o
    treści: 500 - 700 + vat + odpisy ...

    Ale cycki i jaja by "se dali poobcinać" że to tanio, no i
    wszystko na miejscu.

    Krojenie przez deweloperów wygląda dokładnie tak jak opisano, a
    główny argument to:

    - nasz deweloper - PANA TERMIN
    - PANA DEWELOPER - termin nasz + termin pana + termin notariusza

    I po co panie wacku ganiać tak po mieście ?

    6008

  • 6. Data: 2010-12-08 08:31:25
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > - nasz deweloper - PANA TERMIN
    > - PANA DEWELOPER - termin nasz + termin pana + termin notariusza
    >
    > I po co panie wacku ganiać tak po mieście ?

    ja załatwiam spraw notarialnych z 10 w roku, mam ustawionego notariusza, nie
    zgadzam sie nigdy na czyjegos notariusza (akurat zazwyczaj to ja płace za
    jego usługi). Proste terminy, niska cena, przelew na płatność, zawsze
    wszystko gotowe, przygotowane, bez zbędnych pytań. Wzory już zaakceptowanych
    umów i innych dokumentów już u noatariusza czekają. Wpadam, notariusz
    odczytuje, podpisuje, łącznie 20 minut i po temacie.

    Jeżeli deweloper ma ich rocznie kilkadziesiąt albo kilkaset to dopiero ulga
    dla niego. Kwestia liczenia części ułamkowych, nieaktualności wpisów KW po
    innych transakcjach to jest koszmar.

    Nie przeceniałbym też kwestii opłat (choć kupując od dewelopera jest faktura
    i nie ma dodatkowych opłąt PCC). Często ludzie mylą taksę z innymi opłatami
    (wpisy do KW, odpisy, PCC)

    Icek