    From: "PaskaL" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis do księgi - jest jakiś termin?
    Date: 9 Nov 2006 09:46:49 -0800

    Nie ma znaczenia ilu jest współwłaścicieli. Potwierdzeniem
    własności jest sporządzenie aktu notarialnego. To z jego treści
    wynika podział własności na części. Komu i w jakiej wielkości
    przysługuje prawo do nieruchomości.
    Istnieje jeszcze jedno, o czym należy pamiętać, iż bank (prawnik
    weryfikujący dokumenty) może prosić o komplet dokumentów, co
    stanowić może więcej niż jeden dokument. Tytuł własności i jej
    podział nastapić mógł nie w jednym akcie, a w kilku. Wszystkie je
    trzeba więc mieć w posiadaniu. Najlepiej jest przeczytać dokument (w
    tym przypadku akt notarialny) i sprawdzić jakie w nim są zawarte
    informacje. Notariusz powołuje się w nim na wszystkie dostępne i
    właściwe dokumenty. W przeciwnym razie nie mógłby sporządzic tego
    aktu i doprowadzić do jego podpisania.
    Możliwe jest też, bo przeciez nie znam dokładnie sytuacji, ani nie
    mam przed sobą dokumentów i nic z nich nie mogę wyczytać, że:
    Jeśli w jednym z dokumentów prawnych nieruchomośc nabyła tylko
    jedna osoba, a w innym dokonano przepisania części z majątku na inna
    osobę, wówczas potrzebne kupującemu do banku będą oba te
    dokumenty.
    Odpis z Księgi Wieczystej nie ma nic wspólnego z ustanowieniem
    własności.
    Księga Wieczysta, a w zasadziej jej odpis jest tylko potwierdzeniem i
    zapisem sytuacji, które miały miejsce i są ściśle związane z
    nieruchomością.

    WYCIĄG Z ENCYKLOPEDII:

    "Księgi wieczyste - jest to specjalny rodzaj rejestru, który
    przedstawia stan prawny nieruchomości, czyli pozwala autorytatywnie
    ustalić, komu i jakie przysługują prawa do danej nieruchomości.
    Są prowadzone dla nieruchomości a nie dla właścicieli, to znaczy,
    że jedna osoba może być wskazana jako właściciel w kilku księgach
    wieczystych, natomiast to samo prawo własności winno być wykazane w
    jednej i tylko w jednej księdze wieczystej."

    Nie wiem czy te pytania były kierowane do mnie, ale widzę że w
    jakiś sposób pojawiają się następujące po sobie wiadomości.
    Jeśli mogę jakoś jeszcze pomóc, to chętnie to zrobię.

    PozdrawiaM