  • 1. Data: 2003-01-07 11:59:22
    Temat: Wojsko (OT?)
    Od: "Michał Bajtała" <b...@p...onet.pl>

    Witajcie grupowicze!

    Jak juz widac po temacie chcialem Was zapytac o zasadnicza sluzbe wojskowa -
    mam wielka nadzieje ze ktos mi odpowie? :)

    W pazdzierniku ubieglego roku rozpoczalem studia na kierunku technicznym -
    troche wbrew swoim wczesniejszym planom, teraz gdy zbliza sie sesja juz
    wiem, ze nie zalicze tego roku ( a nawet nie chce tego robic ).
    Od przyszlego roku akademickiego zamierzam podjac nauke na kierunku
    artystycznym.

    Moj problem jest taki: szkola najprawdopodobniej wysle zawiadomienie o mojej
    rezygnacji ze studiow do WKU, wobec czego mam wielka szanse dostac
    przepustke do wojska... Moim marzeniem jest dostac sie w przyszlym roku na
    uczelnie artystyczna - robie teraz wszystko aby solidnie przygotowac sie do
    egzaminu. Wiadomo, ze jesli pojde do wojska moje plany pojda w leb :((

    Wiem, ze istnieja sposoby odroczenia sluzby wojskowej - czy mozecie mi cos
    podpowiedziec? Od razu zaznaczam, ze nie mam nic przeciwko sluzbie, ale nie
    moge isc do wojska teraz, kiedy nareszcie odnalazlem swoja zyciowa droge...
    :()

    Slyszalem o dwoch sposobach:
    1) zwolnienie od lekarza - ale czy to pewne? To chyba komisja okresla moj
    stan zdrowia? Mam kategorie "A"
    2) tatuaz (?) - zrobiony w widocznym miejscu zwalnia ze sluzby - czy to
    prawda? W takim razie w jakim miejscu najlepiej go wykonac? Jaki rozmiar?
    Jak dla mnie to brzmi troche smiesznie - co ma tatuaz do zwolnienia z
    wojska? Nie mniej jednak podobno skuteczna metoda?

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich i bardzo prosze o pomoc!

    Michał
    b...@i...pl

  • 2. Data: 2003-01-07 12:33:01
    Temat: Re: Wojsko (OT?)
    Od: "lukas3339" <l...@n...get.net.pl>

    "Michał Bajtała" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witajcie grupowicze!
    >
    > Jak juz widac po temacie chcialem Was zapytac o zasadnicza sluzbe
    wojskowa -
    > mam wielka nadzieje ze ktos mi odpowie? :)

    Nie wiem jak to wyglada z punktu widzenia prawa. Ale wiem ze generalnie oni
    teraz studentow biora niechetnie gdyz wojsko ma malo pieniedzy i co i rusz
    to przenosza do rezerwy jakies roczniki. Z tego co ja sie orientuje to
    najlepiej dla Ciebie bylo by gdybys po prostu poszedl do WKU i powiedzial
    jak sie sprawy maja, ze od nastepnego roku zaczynasz nowe studia i nie
    chcesz zeby w tym czasie Cie powolali, tak mi przynajmniej mowil wojak z WKU
    bo swego czasu mialem podobny do Ciebie problem. Oni naprawde w WKU nie sa
    tacy straszni jak z nimi prozmawiasz to powinni zrozumiec w koncu to tez
    ludzie, w kazdym badz razie przejdz sie do nich niczym nie ryzykujesz.

    --
    lukas3339

  • 3. Data: 2003-01-07 13:38:14
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > tacy straszni jak z nimi prozmawiasz to powinni zrozumiec w koncu to tez
    > ludzie, w kazdym badz razie przejdz sie do nich niczym nie ryzykujesz.

    witam
    moze i nie są straszni, ale jesli wywala go z uczelni tak około marca, to do
    połowy lipca (jesli dostanie sie na studia...) bedzie podlegał normalnemu
    poborowi. Osobiście nie liczyłbym na 'dobre serce' panów w mundurach,
    zreszta kolega (wprawdzie z 6 lat temu) miał taka sama sytuacje i doszło do
    tego ze uciekł z komisji lekarskiej a poźniej sie ukrywał zanim nie dostał
    sie na nowe studia.
    BTW uczelnia nie zawsze wysyła papierek do WKU, trzy lata odraczałem sobie w
    ten sposób ze zapisywałem sie na jakies studia, a później juz nie chodziłem
    (działo sie to na dwóch uczelniach).
    Jest jeszcze jedno wyjscie, niektóre szkoły rozpoczynają I semestr w lutym i
    może to bedzie rozsądne i co najważniejsze legalne wyjscie, troche bedzie
    kosztowac ale chyba warto.
    pozdrowienia
    adi

  • 4. Data: 2003-01-07 13:41:06
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Michał Bajtała wrote:
> [...]
    > wiem, ze nie zalicze tego roku ( a nawet nie chce tego robic ).
    > Od przyszlego roku akademickiego zamierzam podjac nauke na kierunku
    [...]
    Wojsko az tak szybko Cie nie wezmie. Nie maja za duzo
    pieniedzy.
    Ale widac ze jestes umyslem artystycznym, a nie
    technicznym/prawniczym/ekonomicznym... ;) (bez obrazy;))
    Jesli boisz sie wojska to pokombinuj:
    - odciagaj wszystkie zaliczenia jak najdluzej
    - bierz "warunki"
    - rozmawiaj z dziekanem o przedluzeniu sesji
    - wymysl cos jeszcze;)
    Z doswiadczenia wiem (tez bylem studentem), ze taka sesja
    moze sie przeciagnac az do maja zanim skresla Cie z listy
    studentow.
    Pewnie w czerwcu/lipcu bedziesz mial egzaminy wstepne i
    juz w sierpni bedziesz mogl pokazac w WKU papierek z nowej
    uczelni o przyjeciu na studia. Jest bardzo male
    prawdopodobienstwo, ze "zgarna Cie" pzez te 2-3 miesiace.
    Nawet jesli przysla Ci list polecony to po prostu nie
    odbieraj.
    Powodzenia. I nie denerwuj sie. Wszystko bedzie dobrze:)

    pozdrawiam - tan

    -------------------------
    chcesz do mnie napisac
    wytnij "nos." z adresu:
    t...@n...o2.pl
    -------------------------

  • 5. Data: 2003-01-07 16:52:20
    Od: "Homomorfizm[z]" <m...@f...pl>

    Użytkownik "Michał Bajtała" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie grupowicze!
    >
    > Jak juz widac po temacie chcialem Was zapytac o zasadnicza sluzbe
    wojskowa -
    > mam wielka nadzieje ze ktos mi odpowie? :)

    [ciach]

    to ja moze z autopsji - mialem podobna kiedys sytuacje - po pierwsze
    niczym sie nie przejmuj - nie ma szans, aby wzieli Ciebie do wojska,
    teraz po prostu zostaw ta uczelnie i zrob sobie wakacje, ewentualnie
    mozesz sobie przedluzyc sesje ale nie jest to konieczne; po
    niezaliczeniu sesji szkola wysyla zawiadomienie do WKU o skresleniu z
    listy studentow, ktore raczej wysle Tobie bilet ale tylko dlatego, ze
    musza - zadnych listow z WKU nie odbieraj i tam nie jedz, spokojnie
    czekaj na egzaminy, wojsko nie ma pieniedzy wiec nawet bedza czekac az
    zaczniesz studia, jesli zdasz egzaminy to jedziesz do WKU z dokumentem o
    przyjeciu do szkoly (przyjdzie poczta na poczatku lipca), chwilowo im to
    wystarczy - potem w pazdzierniu doslesz np. poczta pismo juz jako
    student - i pamietaj, zeby nie odbierac poczte z WKU i tam nie jechac,
    oni tez nie powinni Cie nie pokoic

  • 6. Data: 2003-01-07 18:05:00
    Od: "Caj_bis" <cajusuńto@box43.totezgnet.pl>

    Użytkownik "Homomorfizm[z]" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]
    >
    > to ja moze z autopsji - mialem podobna kiedys sytuacje -

    to ja tez
    spoko nie ma strachu gdyby faktycznie cos przyszlo do ciebie z wku to nie
    odbieraj ale nie sadze pani na poczcie powie ci czy to WKU a przez wakacje
    baw sie dobrze ;-))))
    pzdr

  • 7. Data: 2003-01-08 14:30:21
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    Caj_bis napisał(a):

    > spoko nie ma strachu gdyby faktycznie cos przyszlo do ciebie z wku
    > to nie odbieraj ale nie sadze pani na poczcie powie ci czy to WKU

    A przy okazji na żółtej kartce potwierdzenia odbioru zaznaczy, że osoba
    odmówiła przyjęcia przesyłki ;-) Coś o tym wiem...

    --
    __o Normanos Roweros Pedziwiatros
    _`\<,_ GG #1798800

  • 8. Data: 2003-01-08 14:30:23
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    Michał Bajtała napisał(a):

> [...]
    > Jaki rozmiar? Jak dla mnie to brzmi troche smiesznie - co ma
    > tatuaz do zwolnienia z wojska? Nie mniej jednak podobno skuteczna

    Niby grupa prawnicza a koledzy podsuwają takie dziwne pomysły. Powiem
    Ci co ja zrobiłem w nieco innej aczkolwiek skutkowo podobnej sytuacji.
    Przeczytałem wszystkie stosowne ustawy, znalazłem punkt mówiący o tym,
    że poborowy może raz w życiu ubiegać się o odroczenie "ze względu na
    ważne powody osobiste" na okres 3 do maksymalnie 12 miesięcy. Napisałem
    podanie do komendanta WKU, opisałem swoja sprawe, odpowiednio
    umotywowałem i wysłałem. Po miesiacu dostałem odpowiedź, że podane
    przezemnie powody w świetle art.xxx i xx. i par. xxx MOGĄ byc uznane za
    ważne powody osobiste i odracza mi sie na 12 m-cy. cos w tym stylu.

    nie liczyłem na to ale jednak. niestety nie znalazłem nigdzie co może
    być waznym powodem osobistym, zreszta jak sama nazwa wskazuje "powód
    osobisty" wiec co jest dla Ciebie wazne nie musi byc wazne dla kogos
    innego ;( ja wpisałem kilka powodów ale m.in. to że mam zaplanowany
    wkrótce slub.. he he... tak sie złozyło, że życie lubi płatac figle i
    rzeczywiście kilka miesiecy później ożeniłem się ;-) heh i nagle moje
    powody okazały sie prawdziwymi ;-)))

  • 9. Data: 2003-01-08 19:44:33
    Od: "Homomorfizm[z]" <m...@f...pl>

    Użytkownik "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl> napisał w wiadomości
    > Michał Bajtała napisał(a):

    > Niby grupa prawnicza a koledzy podsuwają takie dziwne pomysły. Powiem
    > Ci co ja zrobiłem w nieco innej aczkolwiek

    [ciach]

    nie chce negowac Twojej metody ale jest ona co najmniej niebezpieczne -
    powiem szczerze miales szczescie, w wiekszosci przypadkow juz by Cie
    skoszarowali, najlepiej jest przygotowywac sie do egzaminow i
    niezawracac sobie glowe WKU

  • 10. Data: 2003-01-09 11:19:30
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    Homomorfizm[z] napisał(a):

    > nie chce negowac Twojej metody ale jest ona co najmniej
    > niebezpieczne - powiem szczerze miales szczescie, w wiekszosci
    > przypadkow juz by Cie skoszarowali,

    dlaczego? gdzie jest niebezpieczeństwo? jesli odmówią można postępować
    jak radzili inni czyli nie odbierać wezwań, na to samo wychodzi a
    przynajmniej jest jakaś szansa.