  • Data: 2012-04-25 09:40:45
    Temat: Re: Wniosek o odrzucenie wniosku!
    Od: "sofu" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Powiedzmy, że trochę chaotyczne i trochę pomieszane (np. z tym
    > "zwracaniem"), ale nie wydaje Ci się, że żadanie celem ustalenia
    > co wchodzi do elemetów spadku sa uzasadnione?
    > Tak, darowizny wchodza na różne sposoby do "masy", jak kto woli: schedy
    > i zachowków.
    >
    > I co teraz?

    > Oczywiscie.
    > Ale poruszasz dwie oddzielne sprawy.

    > No i masz rację.
    > Co wcale nie zmienia faktu, że sad może sprawdzić, czy od spadkodawcy
    > nie było przelewów.

> [...]

    ---------

    Pozwolę sobie nie zgodzić się z tobą.
    Ale na wstepie powiem, że sprawa polega na tym, że ja nie chciałbym ujawniac
    na publicznym forum czegoś co mi ktoś opowiedział w zaufaniu. Kto wie czy
    tego nie przeczyta i nie bedzie miał do mnie pretensji, że sie o to
    dopytuje.
    Dla tego posłużyłem się niezbyt fortunnymi byc może przykładami.
    Tam chodziło o coś jeszcze zupełnie innego.

    Rozpatrzymy to co napisałeś w kontekscie spadku.
    Wyobraźmy sobie, że zmarły spadkodawca miał (nadal żyje) córkę, której dał
    kiedyś np. przed 15 laty jakąś darowiznę. Niech to bedą pieniądze. A
    umierająć pozostawił mieszkanie własnosciowe w blokach, które zapisał swojej
    sąsiadce (np. za to, że ta mu dobrze ustami robiła), która znał od np. roku
    przed śmiercią. I teraz ta sąsiadka stawia dziś wniosek, aby zlustrowac
    majatek tej córki i śledzić co kiedyś darował jej ojciec ( a przy okazji
    jakim majatkiem rozporządza ta córka niekoniecznie mający jakikolwiek
    związek z ojcem).
    Co ma tamta darowizna do tego co dziś pozostawił? Przecież ew. zachowek
    będzie liczony od wartości tego co dostanie ta sasiadka (wartość
    mieszkania).
    Logika tej hipotetycznej sąsiadki jest taka, że może spadkodawca dając
    darowiznę pieniężną córce powinien miec zgode swojej żyjacej przed tem żony
    (która w miedzy czasie umarła), a jeśli by się okazało, że nie miał, to
    tamta darowizna powinna byc jakoś anulowana, a suma wejsć do puli spadkowej.
    Argumentuje, że skoro dziś dziedziczy po ojcu tej córki to ma prawo nie
    godzić się na przeszłe darowizny i żadać ich zwrotu.

    Uważasz, ze to jest w porządku?!

    pzdr.