    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Własny znak drogowy
    Date: Mon, 28 Nov 2005 13:16:09 +0100

    Użytkownik "Szerszeń" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:dmekfb$i7p$1@opal.futuro.pl...
    > a skąd go weźmiesz?
    > ukradniesz?
    > bo nie kupisz, a jak sam zrobisz to nie bedzie to znak :)

    Myślę, że spokojnie można kupić. Wiele tego stawiają przecież po
    parkingach i wnętrzach firmy. Ale jeśli ktoś go zrobi sam, to o ile
    będzie odpowiadał wytycznym zwartym w przepisach, to nie widzę niczego
    zdrożnego w tym. Przecież te znaki robią prywatne firmy na podstawie
    przetargów. Pod adresem: http://www.zodmark.com.pl znajdziesz stronę
    firmy która to robi i sprzedaje, a nawet wypożycza. To pierwszy wpis z
    ponad 550 w Googlach. pewnie dalej jeszcze jest kilka, ale mi się nie
    chciało sprawdzać.

    > choćby stad ze musi spełniać określone parametry, i o ile mnie
    pamięć
    > nie myli na każdym znaku z tylu jest naklejka zm.. czy kogoś tam

    Czyli kierujący powinien spozierać do wstecznego lusterka, by się
    przekonać, czy aby znak nie został przez kogoś postawiony?

    > tego nie wiem, ale przypuszczam ze może to ustalić w krótkim czasie
    > droga radiowa

    Przyjmij za dogmat, że nie może. W razie wątpliwości na miejsce musiał
    by przyjechać przedstawiciel zarządzającego drogą. W tym wypadku
    właściciel posesji. Zresztą z punktu widzenia kierowcy nie ma
    znaczeni, kto ów znak postawił. Ma się do niego stosować. Wyjątkiem są
    wypadki, gdy z oznakowania można wnioskować, że ktoś uszkodził albo
    poprzestawiał znaki. No ale wówczas kierujący łamie przepisy na własną
    odpowiedzialność.