eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWłasna dzialalnosc - składka zdrowotna za część miesiąca w całości › Re: Własna dzialalnosc - składka zdrowotna za część miesiąca w całości
    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Własna dzialalnosc - składka zdrowotna za część miesiąca w
    całości
    Date: Tue, 7 Jun 2011 13:12:01 +0200

    Użytkownik "beherit" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4dedcf0f$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    > mam takie pytanie, mam nową, jedyną zarejestrowaną działalność (załóżmy,
    > że przez ostatnie 7 dni danego miesiąca - np. 24-31.05) i jednocześnie
    > pracuję przez ten okres na umowie zlecenie za np. 200zł brutto (data
    > obowiązywania umowy zlecenie taka sama 24-31.05). Umowa zlecenie kończy
    > się z dniem 31.05 a od 01.06 jestem zatrudniony na umowę o pracę na
    > terenie innego kraju UE - tutaj procedurę znam, parę druczków
    > wyrejestrowujących.

    Skladka zdrowotna jest niepodzielna. Placisz cala - potem sobie wiekszosc
    (86,11 % jej) odliczysz od podatku.
    SPoleczne tez bedziesz musial zaplacic - tutaj proporcjonalnie.

    > Czy jestem w tym przypadku zobowiązany do zapłaty składek na ubezpieczenie
    > społeczne, a szczególnie zdrowotne z tytułu prowadzonej DG?

    j.w. - spoleczne za 7 dni, zdrowotne za caly meisiac.

    > PS. nie rozumiem sformułowania (zapłacona / do odliczenia), mogę prosić o
    > wyjaśnienie?

    Zaplacona - tyle faktycznie skladki odciagnieto i wplacono do NFZ.
    do odliczenia - o tyle pomniejszono Ci zaliczke na podatek i tyle wpiszesz
    do odliczenia w rozliczeniu rocznym

    Pozdrawiam
    SDD