eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje zmienil zamek (dlugie) › Re: Wlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje zmienil zamek (dlugie)
    From: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje zmienil zamek (dlugie)
    Date: Fri, 27 Jun 2003 14:34:52 +0200

    Emil wrote:
    > Od 5 miesiecy jestem najemca mieszkania w centrum Warszawy. Nie jestem
    > zameldowana ale mam spisana umowe najmu z miesiecznym wypowiedzeniem z
    > wlascicielem (ktory nie odprowadza podatku). Umowa zawiera kwote
    > najmu, plus kaucje (polowa ceny najmu).
    zakładam że umowa jest dobrze i prawidłowo sporządzona...a Ty nie masz
    nawet złotówki długu wobec właściciela ...

    > Oznamilam telefonicznie
    > wlascicielowi, ze wypowiadam mieszkanie.
    lepiej było to zrobić pisemnie.

    > Po kilku dniach nieobecnosci
    > w Warszawie, stajac przed "moimi" drzwiami zastaje wymienione zamki.
    bezprawne działanie właściciela !!!

    > Tym samym wszelkie dobra osobiste (dokumenty, karty kredytowe, sprzet
    > RTV i AGD itp.) zostaly "uwiezione" w mieszkaniu a ja zostalam ze
    > szczoteczka do zebow. Umowa najmu lezy w komodzie w mieszkaniu (w
    > ktorej wlasciciel, cytuje:"znalazl bardzo ciekawe rzeczy").
    > Wlasciciel mieszkania swoj postepek tlumaczy tym, ze trudno mu bedzie
    > na czas wakacji znalezc nastepnego najemce i tym samym narazam go na
    > straty finansowe.
    bzdura, chory chyba jest na głowę ...

    > Oznajmil, ze jest w stanie "wydac" moje rzeczy po
    > uregulowaniu ostatnich rachunkow (co jest dla mnie rzecza oczywista, i
    > jestem w stanie dac mu gotowke do reki) oraz wplaceniu kwoty
    > pokrywajacej 2-miesieczny czynsz (lipiec i sierpien),
    idiota ... wypowiedzenie dałaś (w ten czy inny sposób) w czerwcu, to
    musisz mu płacić do końca lipca i masz PEŁNE prawo do normalnego
    korzystania z mieszkania.

    > przy czym nie
    > wolno mi przebywac w oplaconym mieszkaniu (mieszkam u znajomych).
    bzdura.

    > Rzekomo wlasciciel wyjezdza za granice i jest sklonny rozmawiac ze mna
    > za 3 tygodnie.
    to jego problem.

    > Bylam juz na policji ale wiele to nie dalo. Policja
    > twierdzi ze nie moze sila wywazyc drzwi. Co mam robic?
    policja nie może wywalić drzwi, to fakt.
    Ja bym zrobił tak: o ile miałbym dobrze podpisanę umowę i ZERO długów
    wobec właściciela (w tym również rachunki za prąd, gaz telefon), to
    spróbowałbym namówić panów policjantów do asysty przy otwieraniu drzwi.
    Oczywiście wywalenie drzwi musisz zrobić własnym kosztem (np. koledzy, a
    może firma która otwiera zamki, tylko tyle że oni chcą zobaczyć dowoód
    z meldunkiem tam gdzie wchodzą ...)

    oczywiście zakładam że nie masz żadnych długów i umowa jest normalna.

    Radzisz