    From: "Pawel" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wizyta na Polcji, a brak wezwania
    Date: Tue, 2 Dec 2003 17:07:47 +0100

    > Niestety właściwy dla mnie Wydział Ruchu Drogowego nie wysyła zdjęć i
    > mandatów poczta, tylko wzywa właścicieli pojazdu do złożenia wyjaśnień.

    postepuje prawidlowo

    > nie żłożę wyjaśnień przed 3 grudnia (to zdaje się miesiąc od momentu
    > popełnienia wykroczenia), to kieruje sprawę do sądu (grodzkiego zapewne).

    tak mowia przepisy. Ty masz wybor.

    > I teraz pytanie - co jeśli się nie stawię w danym terminie?

    skieryuje sprawe do sadu:
    poczytaj kpow
    Art. 97. § 1. W postępowaniu mandatowym, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej,
    funkcjonariusz uprawniony do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego
    może ją nałożyć jedynie, gdy:

    1) schwytano sprawcę wykroczenia na gorącym uczynku lub bezpośrednio po
    popełnieniu wykroczenia,

    2) stwierdzi popełnienie wykroczenia naocznie pod nieobecność sprawcy
    albo za pomocą urządzenia pomiarowego lub kontrolnego, a nie zachodzi
    wątpliwość co do osoby sprawcy czynu

    - w tym także, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w niezbędnym zakresie
    czynności wyjaśniających, podjętych niezwłocznie po ujawnieniu wykroczenia.
    Nałożenie grzywny w drodze mandatu karnego nie może nastąpić po upływie 14
    dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym mowa w pkt 1, i 30 dni w
    wypadku, o którym mowa w pkt 2.

    § 2. Sprawca wykroczenia może odmówić przyjęcia mandatu karnego.

    > Czy mam szanse
    > na oddalenie sprawy w związku z zaniedbaniem procedury służbowej przez
    > policjanta

    policjant nie zaniedbal zadnej procedury.
    wezwanie telefoniczne jest dopuszczalne.mowi o tym art 137 kpk: W wypadkach
    nie cierpiących zwłoki można wzywać lub zawiadamiać osoby telefonicznie albo
    w inny sposób stosownie do okoliczności, pozostawiając w aktach odpis
    nadanego komunikatu z podpisem osoby nadającej

    pozdr
    pawel