  • Data: 2014-09-11 15:37:47
    Temat: Re: Winna grosik...
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.09.2014 14:27, Kris pisze:
    > Mentalność mentalnością, ja tez uważam że w interesie sprzedawcy jest mieć drobne
    na wydanie reszty ale literalnie jak Gotfryd wyżej pisał to sprzedawca ma mieć towar
    a kupujący pieniądze.
    > I skoro towar kosztuje 19,99zł to kupujący powinien zapłacić 19,99zł a nie 20zł czy
    50 czy 200zł;)
    > Jak widać nawet w tym watku są jeszcze sprzedawcy z socjalistyczna mentalnością.

    Czy na pewno to jest socjalistyczna mentalność? Wydaje mi się że
    sprzedawca typu "ja tutaj ustawię klienta do pionu bo mi w pracy
    przeszkadza" występuje wszędzie i jest związane z tym, że jeżeli mały
    sprzedawca ma grono stałych klientów - to może sobie pozwolić na
    opryskliwe traktowane co niektórych. Często ku uciesze tych stałych
    klientów którzy tym chętniej do sklepu przychodzą. A między bajki można
    włożyć że rynek zweryfikuje i niemiłych sprzedawców puści z torbami, bo
    o razy bardziej premiowana jest np. lokalizacja sklepu albo ceny niż
    charakter sprzedawcy.

    Obserwowałem to w PL, DE i FR. Z opowieści znajomych wiem że zjawisko
    występuje masowo też w US, UK, Holandii, AU.

    p. m.