    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Windykacja w Canal +
    Date: Tue, 07 Jun 2005 12:44:29 -0500

    Robert wrote:
    > Witam wszystkich i prosze o pomoc i porade,
    > ok 5 lata temu posiadalem dekoder Canal+ ktory oddalem ze 4 lata temu to
    > przedstawiciela . Teraz po tylu latach odezwala sie firma windykacyjna ze
    > stwierdzeniem ze sciagaja dla Canal+ dlugi. Kaza oddac mi dekoder (ktory
    > oddalem - nie posiadam niestety zadnego dokumentu no bo ktoz tyle lat trzyma
    > takie karteczki jesli uwaza ze sprawa jest zalatwiona). Otrzymalem takze
    > pismo ze przypadku nie zdania dekodera i zaplacenia zaleglego abonamentu
    > (!!!!!!!!- bzdura) zostana wszczete postepowania komornicze.
    > Co ja moge zrobic ??
> [...]

    Wszelkie roszczenia finansowe Canal + w stosunku do Ciebie przedawniają
    się po 3 latach i przez tyle powinieneś trzymać ewentualne dokumenty.
    Możesz zadzwonić do Canal+ i ich objechać, możesz zadzwonić do firmy
    windykacyjnej i powiedzieć, że dekoder oddałeś i że nic im nie wisisz.
    Jakby ci kazali przysyłać jakieś ksera to powiedz im, że nic im nie
    wyślesz, bo już jest dawno po rybkach. Niekoniecznie mów, że nie masz
    Uważaj tylko na jedno. Nie zignoruj wezwania do sądu, gdyby takie
    przyszło. Idziesz na rozprawę, mówisz, że sprawa się przedawniła i
    koniec sprawy.
    Pamiętaj, że wierzyciel ma prawo cię ścigać tak długo jak mu się podoba
    nawet 50 lat , ty natomiast po 3 lataach wcale nie musisz mu płacić.