  • 1. Data: 2008-06-16 12:52:48
    Temat: Windows polski, a licencja angielska
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Witam grupę,

    Znajomy kupił laptopa za granicą. Ma licencję na system operacyjny oraz
    nośniki, ale w angielskiej wersji językowej. Z racji małej znajomości
    tegoż języka chce tam wgrać system polski. Czy do takiej licencji z
    zagranicy można dokupić polskojęzyczny nośnik, czy trzeba od razu
    kupować od nowa cały system?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 2. Data: 2008-06-16 12:56:21
    Temat: Re: Windows polski, a licencja angielska
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tapatik napisał(a):

> [...]
    > tegoż języka chce tam wgrać system polski. Czy do takiej licencji z
    > zagranicy można dokupić polskojęzyczny nośnik, czy trzeba od razu

    Jeżeli to Vista Ultimate to można zrobić update języka, jeśli jakaś inna
    wersja Windowsa to w zasadzie trzeba przepytac infolinie producenta lub
    sprzedawacy/producenta laptopa.

    j.

  • 3. Data: 2008-06-16 13:06:17
    Od: "piotrek" <piotrekjw_@_gmail.com>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości
    czy trzeba od razu
    > kupować od nowa cały system?

    tak

  • 4. Data: 2008-06-16 13:24:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-16, piotrek <piotrekjw_@_gmail.com> wrote:

    > tak

    Niekoniecznie. Np. ja w laptopie Acera mam możliwość wyboru (pl/en),
    w czasie rozpakowywania systemu z partycji rozruchowej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-06-16 14:06:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tapatik wrote:
> [...]
    > tegoż języka chce tam wgrać system polski. Czy do takiej licencji z
    > zagranicy można dokupić polskojęzyczny nośnik, czy trzeba od razu

    Zadzwoń do Microsoftu i się dowiedz.

  • 6. Data: 2008-06-16 14:07:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Jun 2008 15:24:38 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Niekoniecznie. Np. ja w laptopie Acera mam możliwość wyboru (pl/en),
    > w czasie rozpakowywania systemu z partycji rozruchowej.

    Jeśli dobrze wiem jak to działa, to tylko w czasie pierwszego
    rozpakowania. Potem przy "reinstalacji" wyboru nie ma.

  • 7. Data: 2008-06-16 15:49:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jureq w <news:g35s30$rav$3@news.onet.pl>:

    > Jeśli dobrze wiem jak to działa, to tylko w czasie pierwszego
    > rozpakowania. Potem przy "reinstalacji" wyboru nie ma.

    Z kopii zapasowej dysku?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-06-16 17:12:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    'Tom N' napisał(a):

    > Z kopii zapasowej dysku?

    Niektórzy producenci, dawniej nawet do tanich laptopów, dodawali dwie
    wersje oprogramowania. Można sobie było wybrać z której płyty (lub z
    którego obrazu) będzie przeprowadzana instalacja/odtwarzanie systemu.

    j.

  • 9. Data: 2008-06-16 20:58:07
    Od: "news" <m...@m...pl>

    Kilka lat temu corela instalowalem z pirackich wersji z serialem od
    legalnego z tej prostej przyczyny ze nie wiedziec czemu ten pirackji sie nie
    wykrzaczal ! Wez plyte od kogos kto ma polska wersje instalnij i sprawdz czy
    sie zarejestruje jak to to naklej naklejke na obudowe i spij spokojnie !

  • 10. Data: 2008-06-17 06:05:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Jun 2008 15:49:27 +0000, 'Tom N' napisał(a):

    > Z kopii zapasowej dysku?

    W tych komputerach z którymi miałem doczynienia dziłało to tak, ze na
    dysku jest dodatkowa partycja "recovery". Czasami są na niej dwie wersje
    językowe: PL i EN. Przy pierwszym uruchomieniu komputera jest pytanie o
    wersję językową, po czym wersja niewybrana jest kasowana z partycji
    recovery. Przy następnych próbach odtwarzania wersji początkowej systemu
    nie ma juz pytania o język. Jeśli z systemem nie ma płytek "CD recovery"
    to na tych, które tworzy się samemu też będzie tylko jedna wersja
    językowa. Jeśli płyki są dopane przez producenta, to w jednej wersji.
    Przypuuszczam, że takie zachowanie wynika z uwowy OEM jaką mają zawartą
    duzi producenci z Microsoftem.

    Chyba jednak za daleko odeszliśmy od tematyki tej grupy.