  • 1. Data: 2004-07-11 11:59:51
    Temat: WinXP OEM i legalnosc uzytkowania
    Od: AnTi <a...@n...poczta.fm>

    Witam Grupowiczow

    Wraz z zakupem notebooka firmy HP dostalem WinXP w jezyku niemieckim. Na
    CD pisze ze jest to plyta dostarczana wraz z notebookami firmy HP.

    Chcialbym sprzedac go teraz i czy osoba kupujaca moze legalnie go uzywac
    tylko na notbookach tej firmy czy na kazdym innym dowolnym komputerze.

    Pozdrawiam
    AnTi

  • 2. Data: 2004-07-11 12:24:31
    Temat: Re: WinXP OEM i legalnosc uzytkowania
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    >
    > Chcialbym sprzedac go teraz i czy osoba kupujaca moze legalnie go uzywac
    > tylko na notbookach tej firmy czy na kazdym innym dowolnym komputerze.

    tylko i wylacznie na tym egzemplarzu (komputera)

    P.

  • 3. Data: 2004-07-11 12:42:56
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
    > tylko i wylacznie na tym egzemplarzu (komputera)

    Eeee... zaraz pojawią się jeszcze zwolennicy dwóch innych teorii:
    1. jak masz oryginalny nośnik, to możesz używać wszystko, wszędzie,
    byleby niejednocześnie.
    2. OEM określa zobowiązania resellera, nie użytkownika końcowego. Tego
    ostatniego obliguja postanowienia EULA i tam trzeba szukać odpowiedzi na
    pytanie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2004-07-11 12:47:59
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Sun, 11 Jul 2004 14:42:56 +0200, Czarek Gorzeński <c...@p...org>
    napisał:

> [...]
    > 2. OEM określa zobowiązania resellera, nie użytkownika końcowego. Tego
    > ostatniego obliguja postanowienia EULA i tam trzeba szukać odpowiedzi na

    ooo tak, tak zwana "Teoria Tłuczka" poparta autorytetem pewnego
    specjalisty od hydrauliki lotniczej, rezysera, scenarzysty, kompozytora i
    managera w jednej i tej samej osobie.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 5. Data: 2004-07-11 16:27:55
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    A ja w styczniu br. kupilem komputer, na ktorym zainstalowano mi Windows XP,
    ale nie otrzymalem plytki z tym programem.

    Leszek

  • 6. Data: 2004-07-11 17:29:06
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ccrpr7$hhk$1@atlantis.news.tpi.pl

    > A ja w styczniu br. kupilem komputer, na ktorym zainstalowano mi
    > Windows XP, ale nie otrzymalem plytki z tym programem.

    Na HDD też go nie masz.?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Wystrzegajcie się pierwszego odruchu,

  • 7. Data: 2004-07-11 19:25:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 11. lipca 2004 18:27 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Lech Dubrowski:

    > A ja w styczniu br. kupilem komputer, na ktorym zainstalowano mi Windows
    > XP, ale nie otrzymalem plytki z tym programem.

    No toś się doł zrobić na szaro. A nalepkę z numerem masz? A na FV
    wyszczególniono Windows?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2004-07-11 19:29:06
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-11 13:59, AnTi rzecze:
    > Chcialbym sprzedac go teraz i czy osoba kupujaca moze legalnie go uzywac
    > tylko na notbookach tej firmy czy na kazdym innym dowolnym komputerze.

    Może używać na każdym innym komputerze. Jest w tej sprawie wyrok niemieckiego sądu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 9. Data: 2004-07-11 19:48:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Może używać na każdym innym komputerze. Jest w tej sprawie wyrok
    niemieckiego sądu.

    Choć moim zdaniem masz rację, to argument, że tak postanowił sąd niemiecki
    jest bardzo mało przekonujący.

  • 10. Data: 2004-07-11 19:58:26
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    > Może używać na każdym innym komputerze. Jest w tej sprawie wyrok
    niemieckiego sądu.

    Sluchajcie Arka, to zima w sandalach bedziecie chodzic.