  • 11. Data: 2004-07-11 20:00:04
    Temat: Re: WinXP OEM i legalnosc uzytkowania
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Może używać na każdym innym komputerze. Jest w tej sprawie wyrok niemieckiego sądu.

    Nie zauwazylem ... od kiedy jestesmy niemieckim landem ?

    -spaliny potrafia wrocic do silnika i zrobic np . tuning dziurke w tloku

  • 12. Data: 2004-07-11 20:01:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-11 22:00, KrzysiekPP rzecze:
    > Nie zauwazylem ... od kiedy jestesmy niemieckim landem ?

    Nie jesteśmy. Ale mamy WSPÓLNĄ przestrzeń gospodarczą.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 13. Data: 2004-07-11 20:07:32
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Arek wrote:
    > Nie jesteśmy. Ale mamy WSPÓLNĄ przestrzeń gospodarczą.

    Co to za argument?

    KG

  • 14. Data: 2004-07-11 20:18:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-11 22:07, kam rzecze:
    > Co to za argument?

    Zaiste nie wiem w czym masz problem?
    Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych jest jednoznaczna - co jest legalne
    w Niemczech jest i u nas.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 15. Data: 2004-07-11 20:42:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-11 21:48, Robert Tomasik rzecze:
    > Choć moim zdaniem masz rację, to argument, że tak postanowił sąd niemiecki
    > jest bardzo mało przekonujący.

    Oj... powiedziałem o tym niemieckim sądzie bo po pierwsze sprawa dotyczy OEMa
    wprowadzonego do obrotu w Niemczech i po drugie żeby znowu nie było chorej
    gadki, że u nas to - rzekomo - jest inaczej, choć prawo takie samo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 16. Data: 2004-07-11 20:51:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zaiste nie wiem w czym masz problem?
    > Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych jest jednoznaczna - co jest
    legalne
    > w Niemczech jest i u nas.

    Arek! A z czego to ma niby wynikać? To znaczy z czego wynika, że co jest
    legalne w Niemczech, to jest legalne w Polsce? Bo moim zdaniem
    bezpośredniego przełożenia nie ma.

    A co do legalności lub nie w Polsce, to akurat w tym wypadku sprawa wygląda
    w ten sposób, że moim zdaniem w Polsce ścigać karnie można jedynie za
    wykorzystywanie nielegalnych kopii programów. Kwestią otwartą pozostaje to,
    czy można ewentualnie dochodzić w pozostałym zakresie praw cywilnych.
    Osobiście uważam, że nie. Nie, ponieważ ja jako klient zakupujący program w
    sklepie nie podpisuję z producentem żadnej umowy w tym zakresie. Fakt, że
    tego typu obostrzenia znajdują się w materiałach moim zdaniem nie ma żadnego
    znaczenia. Nie ma, bo przed dokonaniem transakcji zapoznać się z nimi z
    reguły nie sposób. Po drugie dla ważności zobowiązania konieczna jest moja
    zgoda i w mojej ocenie samo milczące przyzwolenie w stylu uwagi, że jak nie
    akceptuję, to mam nie używać nie wystarczy.

    Do transakcji zakupu dochodzi w sklepie. W tym momencie dana konkretna kopia
    programu staje się moją własnością. Co nie jest zabronione, jest dozwolone.
    Więc z moją kopią mogę zrobić cokolwiek, dokąd powszechnie obowiązującego
    prawa nie naruszę. A więc nie wolno mi jej na przykład kopiować.

    A z niemieckim prawem może to mieć o tyle coś wspólnego, że ponieważ
    unormowania z zakresu prawa autorskiego - z tego co się orientuję - w Polsce
    i Niemczech są zbliżone, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że polski sad
    w podobnej sprawie powinien wydać podobne orzeczenie. Rzecz w tym, że jednak
    pewności tu nie ma. Po za tym po porażce w Niemczech nie sądzę, by Microsoft
    zaryzykował podobną porażkę w Polsce. Dokąd sprawa nie trafia przed sąd,
    dotąd można ludziom wmawiać, że MS ma rację. Gdyby w tej sprawie
    wypowiedział się na niekorzyść MS, to już by nie było odwrotu.

  • 17. Data: 2004-07-11 22:59:12
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Arek wrote:
> [...]
    > chorej
    > gadki, że u nas to - rzekomo - jest inaczej, choć prawo takie samo.

    No tak, tak, ale wyroki opierają się na interpretacji prawa,
    niekoniecznie na literalnym brzeminiu przepisu... a powiedz mi, od kiedy
    w Polsce stosuje się zasadę precedensu, w szczególności z niemieckiego sądu?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 18. Data: 2004-07-11 23:04:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-11 22:51, Robert Tomasik rzecze:
    > Arek! A z czego to ma niby wynikać? To znaczy z czego wynika, że co jest
    > legalne w Niemczech, to jest legalne w Polsce? Bo moim zdaniem
    > bezpośredniego przełożenia nie ma.

    Nie mówię o wszystkim, lecz o egzemplarzu utworu.
    A on jeśli jest legalny w Niemczech to jest i w Polsce.
    Tak stanowi NASZA ustawa o prawach autorskich i pokrewnych.

    > A co do legalności lub nie w Polsce, to akurat w tym wypadku sprawa wygląda
    > w ten sposób, że moim zdaniem w Polsce ścigać karnie można jedynie za
    > wykorzystywanie nielegalnych kopii programów.

    Nie. Nie można za to ścigać karnie, a jedynie cywilnie.
    Karnie można ścigać jedynie za PIRACKIE kopie oprogramowania.

    [..]
    > zgoda i w mojej ocenie samo milczące przyzwolenie w stylu uwagi, że jak nie
    > akceptuję, to mam nie używać nie wystarczy.

    Tu się zgadzam i dodam do tego to co ciągle uparcie powtarzam - OEM w przypadku
    konsumenta to sprzedaż EGZEMPLARZA programu, a nie żadne tam udzielanie licencji.

> [...]
    > dotąd można ludziom wmawiać, że MS ma rację. Gdyby w tej sprawie
    > wypowiedział się na niekorzyść MS, to już by nie było odwrotu.

    Sąd się wypowiem, pewnie za parę lat. Na razie sprawa jest w UOKiK i dobrze,
    że ten post mi o niej przypomniał, muszę zadzwonić jutro i dowiedzieć się jaki
    jest jej przebieg.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 19. Data: 2004-07-12 09:31:39
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > A ja w styczniu br. kupilem komputer, na ktorym zainstalowano mi Windows
    XP,
    > ale nie otrzymalem plytki z tym programem.

    bo frajer jestes (bez obrazy) . Albo pirata otrzymales (jezeli tak i jezeli
    Ci o tym nie powiedzieli - swiadomie w blad wprowadzili, zglos gdzie trzeba)
    a jezeli byl to legalny oem to wedruj po plytke.

    > Leszek

    P.

  • 20. Data: 2004-07-12 09:38:33
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    dobrze,
    > że ten post mi o niej przypomniał, muszę zadzwonić jutro i dowiedzieć się

    daj znac wtedy na grupie.

    P.