  • 1. Data: 2005-07-02 18:06:08
    Temat: Wiecznosc
    Od: "Artek" <a...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie zwiazane z pojeciem wiecznosci w ofertach wystepujacych w
    internecie. Niejednokrotnie mozna spotkac : xxx zł - konto na wiecznosc. Ale
    ta wiecznosc, jesli nie jest określone w umowie, stanowi prawnie jakis okres
    czasu? Czy sa jakies przepisy uscislajace to pojecie?

    Pozdrawiam
    Artek

  • 2. Data: 2005-07-02 20:40:24
    Temat: Re: Wiecznosc
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Artek* wrote in <news:da6l4u$8ta$1@news.onet.pl> :

    > czasu? Czy sa jakies przepisy uscislajace to pojecie?

    czas istnienia firmy.

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 3. Data: 2005-07-02 20:40:48
    Od: dito <d...@i...pl>

    Artek napisał(a):
> [...]
    > ta wiecznosc, jesli nie jest określone w umowie, stanowi prawnie jakis okres
    > czasu? Czy sa jakies przepisy uscislajace to pojecie?

    Na logike to do momentu kiedy dana firma będzie udostępniała daną usługę
    lub do czasu kiedy ich nie trafi szlag, nie wydaje mi sie żeby było to
    regulowane prawnie.

    Pozdrawiam,
    Dawid.

  • 4. Data: 2005-07-02 20:54:08
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "dito" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Na logike to do momentu kiedy dana firma będzie udostępniała daną
    usługę
    > lub do czasu kiedy ich nie trafi szlag, nie wydaje mi sie żeby było
    > regulowane prawnie.

    Ostatnio ktoś się żalił, że konto pocztowe na onecie, wykupione "na
    zawsze" zmieniło istotnie warunki umowy. Zawsze można wypowiedzieć
    umowę :)

    L.

  • 5. Data: 2005-07-02 21:58:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "_ValteR_" <s...@n...thx> napisał w wiadomości

    > czas istnienia firmy.

    A czemu nie dłużej? Po zamknięciu firmy pozostanie zobowiązanie do
    dalszego świadczenia usług. W zależności od formy prawnej ciążące bądź
    na byłym właścicielu, bądź podlegające uregulowaniu w trakcie procesu
    likwidacji spółki kapitałowej. Generalnie taka oferta na odległość
    pachnie głupotą oferującego.

  • 6. Data: 2005-07-03 09:17:43
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Robert Tomasik* wrote in <news:da73j7$je8$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > A czemu nie dłużej? Po zamknięciu firmy pozostanie zobowiązanie do
    > dalszego świadczenia usług. W zależności od formy prawnej ciążące bądź

    moze, ale zmus ich...

    --
    Pierwsze prawo prokreacji: "Dziecko jest mamusi - taty być nie musi".

  • 7. Data: 2005-07-03 10:37:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > moze, ale zmus ich...

    Sąd, odszkodowanie za zerwanie umowy i komornik.

  • 8. Data: 2005-07-03 22:43:10
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "_ValteR_" <s...@n...thx> napisał w wiadomości

    > Sąd, odszkodowanie za zerwanie umowy i komornik.

    A... to ja mam wieczne konto w TPI ;-) Dostarcze dowód zawarcia umowy a
    Ty wytworzysz pismo ;-)
    Ciekawe jak określić wartośc sporu ;-)

    MZ

  • 9. Data: 2005-07-03 22:52:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > A... to ja mam wieczne konto w TPI ;-) Dostarcze dowód zawarcia umowy
    > Ty wytworzysz pismo ;-)
    > Ciekawe jak określić wartośc sporu ;-)

    Żaden problem. Normuje to art. 22 kpc. Będzie to wartość usługi za rok.

  • 10. Data: 2005-07-03 23:25:15
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > Żaden problem. Normuje to art. 22 kpc. Będzie to wartość usługi za rok.

    To konto było za free - kupowało się jedynie karte stałego klienta w
    kawiarenkach TPI. Dodatkowo było miejsce na serwerze na przechowywanie
    plików.

    Jak to liczyć - jak inny email - wiele darmowych domen i kont, wg
    powierzchni? konto 25mb to teraz wszędzie free, choć i za 499 brutto
    oferta się znajdzie...

    Co najlistotniejsze kawiarenki TPI zostały zlikwidiwane - a kupiłem
    wtedy też rabat na dostęp do internetu ;-) to dodatkowa wartośc ;-)

    Czy stwierdzenie "> Żaden problem. " obejmuje też wzór pisma?

    MZ