  • 1. Data: 2004-10-20 06:29:14
    Temat: Wezwano mnie do sadu - musze isc ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Dostalem jakies wezwanie do sadu rodzinnego w sprawie jakiegos nieletniego.
    Nie mam piojecia co to i o co chodzi. Czy musze isc ??

    Fantom

  • 2. Data: 2004-10-20 07:26:41
    Temat: Re: Wezwano mnie do sadu - musze isc ?
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Nie mam piojecia co to i o co chodzi. Czy musze isc ??

    Przeczytaj pouczenie na drugiej stronie ;-)

  • 3. Data: 2004-10-20 07:40:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Dostalem jakies wezwanie do sadu rodzinnego w sprawie jakiegos
    nieletniego.
    > Nie mam piojecia co to i o co chodzi. Czy musze isc ??

    z tylu wezwania masz jasno napisane co i jak.

    p.

  • 4. Data: 2004-10-20 07:55:13
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dostalem jakies wezwanie do sadu rodzinnego w sprawie jakiegos
    nieletniego.
    > Nie mam piojecia co to i o co chodzi. Czy musze isc ??

    Musisz. Chyba, że się rozchorujesz (L4) lub przed rozprawą poinformujesz sąd
    o tym, że z jakiś ważnych powodów nie bedziesz mógł uczestniczyć.

    Oczywiście pod warunkiem, że jesteś wzywany jako świadek.

  • 5. Data: 2004-10-20 07:59:00
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 08:29:14 +0200, Fantom
    <s...@s...poczta.onet.pl> napisał:

    > Dostalem jakies wezwanie do sadu rodzinnego w sprawie jakiegos
    > nieletniego.
    > Nie mam piojecia co to i o co chodzi. Czy musze isc ??

    Musisz. Każdy wezwany ma obowiązek się stawic.

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!

  • 6. Data: 2004-10-20 08:23:38
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Musisz. Każdy wezwany ma obowiązek się stawic.

    kurka.. a co jak ma sie oplacony bilet na wyjazd za 3500zl i leci sie ze
    znajomymi z ktorych kazdy ma bilet i kazdy nie chce leciec bez Ciebie?
    Zdrowy rozsadek nakazuje sadowi zwrot kosztow ;) Nawet jesli tylko jako
    podejzany ;) Glupie to prawo, nawet pracodawca cofajacy urlop musi zwrocic
    koszty (1 bilet oczywiscie).

  • 7. Data: 2004-10-20 08:34:36
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 08:29:14 +0200, Fantom naskrobał(a):

    > Dostalem jakies wezwanie do sadu rodzinnego w sprawie jakiegos nieletniego.
    > Nie mam piojecia co to i o co chodzi. Czy musze isc ??

    pisze stawiennictwo obowiązkowe?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 8. Data: 2004-10-20 09:05:38
    Od: "Marek" <p...@i...wytnijto.pl>

    Użytkownik "remeeq"

    > Musisz. Chyba, że się rozchorujesz (L4) lub przed rozprawą poinformujesz
    sąd
    > o tym, że z jakiś ważnych powodów nie bedziesz mógł uczestniczyć.

    Niestety L4 nie usprawiedliwia niestawiennictwa w sądzie. L4 jest dla
    pracodawcy i dla ZUS.
    Sposób usprawiedliwiania nieobecności w sądzie reguluje Rozporządzenie MS z
    dnia 24 czerwca 2003 r. w sprawie warunków i trybu usprawiedliwiania
    niestawiennictwa oskarżonych, świadków i innych uczestników postępowania
    karnego z powodu choroby oraz sposobu wyznaczania lekarzy uprawnionych do
    wystawiania zaświadczeń potwierdzających niemożność stawienia się na
    wezwanie lub zawiadomienie organu prowadzącego postępowanie, tam w
    załączniku jest wzór zaświadczenia lekarskiego, które sądy honorują.

    Pzdr.

    Marek

  • 9. Data: 2004-10-20 09:27:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wezwanie lub zawiadomienie organu prowadzącego postępowanie, tam w
    > załączniku jest wzór zaświadczenia lekarskiego, które sądy honorują.

    a ja napisalem ze nie mam mozliwosci przyjscia poniewaz w tym okresiemam
    egzaminy, (w dwoch kolejnych dniach mialem)
    i nie bylo zadnego halo.

    P.

  • 10. Data: 2004-10-20 10:08:26
    Od: "Marek" <p...@i...wytnijto.pl>

    Użytkownik "Przemek R." :
    jest wzór zaświadczenia lekarskiego, które sądy honorują.

    > a ja napisalem ze nie mam mozliwosci przyjscia poniewaz w tym okresiemam
    > egzaminy, (w dwoch kolejnych dniach mialem)
    > i nie bylo zadnego halo.

    Zależy od sądu a właściwie od sędziego, jeżeli jakiś będzie się trzymał
    "litery prawa" to nie usprawiedliwi.

    Pzdr.

    Marek