  • 1. Data: 2006-02-07 06:36:39
    Temat: Wekslowe prawo...
    Od: a...@v...pl

    Witam grupę,
    Mam pytanie, co to jest deklaracja wekslowa? Cy jest nieodzowną częscią weksla-
    może weksel in blanco podpisany przez osobę u notariusza jest nieważny bez tej
    deklaracji. Jak zrealizowac taki weksel (chodzi o dokładne wpisy na wekslu)
    Czy ktoś może mi pomóc, bo jest tylko umowa pożyczki podpisana u notariusza i
    weksel podpisany przez pożyczkobiorcę.

    Dzięki,
    Argon

  • 2. Data: 2006-02-07 07:29:05
    Temat: Re: Wekslowe prawo...
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    a...@v...pl wrote:

> [...]
    > weksel (chodzi o dokładne wpisy na wekslu) Czy ktoś może mi pomóc, bo
    > jest tylko umowa pożyczki podpisana u notariusza i weksel podpisany

    Mam wrażenie, że nie wiesz dużo więcej niż ci się wydaje.
    Polecam http://www.weksel.pl

  • 3. Data: 2006-02-07 07:30:16
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    nie musi byc deklaracji a jet tylko po to ,zeby wystawca mogl ew bronic sie
    ,ze w zostal wystawiony niezgodnie z porozumieniem\

    pozdr

  • 4. Data: 2006-02-07 09:41:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik a...@v...pl napisał:
    > Witam grupę,
    > Mam pytanie, co to jest deklaracja wekslowa?

    Bzdura wymyślona przez bardziej papieskich od papieża.

    > Cy jest nieodzowną częscią weksla-

    Nie.

    > może weksel in blanco podpisany przez osobę u notariusza jest nieważny bez tej
    > deklaracji.

    Jest ważny.

    > Jak zrealizowac taki weksel (chodzi o dokładne wpisy na wekslu)
    > Czy ktoś może mi pomóc, bo jest tylko umowa pożyczki podpisana u notariusza i
    > weksel podpisany przez pożyczkobiorcę.

    Wypełniasz weksel, wzywasz dłużnika do zapłaty, nie płaci to idziesz do
    sądu po nakaz zapłaty.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 5. Data: 2006-02-07 10:19:00
    Od: a...@v...pl

> [...]
    >
    > Nie.

    > Jest ważny.

    > Wypełniasz weksel, wzywasz dłużnika do zapłaty, nie płaci to idziesz do

    Dięki za odpowiedzi..i jescze jedno. Umowa pożyczki ( w której mowa o wekslu
    in blanco) była sporządzona na zwykłaj karce papieru w obecnosci Notariusza,
    który to ową czynność potwierdził. Notariusz poinformaował mnie o podatku do
    U.S. w wysokości 2 %. CZy muszę płacić ten podatek? Przecież umowa została
    sporzadzona po jednym egzemplatrzu dla każdej ze stron i wcale nie musze
    informować U.S. o tej pożyczce. Może uda się zaoszczedzic pare złotych...

    Pozdrawiam,
    Argon

  • 6. Data: 2006-02-07 11:42:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik a...@v...pl napisał:
> [...]
    > informować U.S. o tej pożyczce. Może uda się zaoszczedzic pare złotych...

    Albo Cię dłużnik podkabluje po złości i zostaniesz przestępcą skarbowym ;)

    Od weksla też jest opłata skarbowa 0,1%

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 7. Data: 2006-02-07 12:18:38
    Od: a...@v...pl

    > Albo Cię dłużnik podkabluje po złości i zostaniesz przestępcą skarbowym ;)
    >
    > Od weksla też jest opłata skarbowa  0,1%
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Nie podkabluje, bo wszystkie egzemplarzze ( 2 szt.) sa u mnie. Pytanie tylko
    czy dowód ma Notariusz i czy On może namie
    szać...?

  • 8. Data: 2006-02-07 13:56:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    a...@v...pl [###a...@v...pl.###] napisał:

    Prawo wekslowe nie przewiduje w ogóle czegoś takiego, jak deklaracja
    wekslowa. Wręczenie komuś podpisanego in blanco weksla jest brawie
    samobójstwem. Trochę większe zabezpieczenie daje dopisanie na nim "nie
    na zlecenie", bo przynajmniej blokuje możliwość puszczenia w obieg
    takiego weksla. Ale i tak prawda jest taka, że w razie konfliktu nie
    za wiele jest możliwości udowodnienia, że ta konkretna deklaracja
    wekslowa dotyczyła tego konkretnego weksla.

  • 9. Data: 2006-02-07 14:35:50
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > za wiele jest możliwości udowodnienia, że ta konkretna deklaracja
    > wekslowa dotyczyła tego konkretnego weksla.

    Prawo wekslowe przewiduje deklaracje itp. porozumienia wekslowe, np.
    w art.10.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2006-02-08 18:33:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Liwiusz [###l...@w...poczta.onet.pl.###] napisał:

    > Prawo wekslowe przewiduje deklaracje itp. porozumienia wekslowe, np.
    > w art.10.

    Tam mowa o "porozumieniu", a nie "porozumieniu wekslowym".
    Porozumienie to może mieć różną formę. W szczególności nie będzie
    błędem zatytułowanie takiego dokumentu "deklaracja wekslowa". Ale
    nadal pozostaje problem z dowiązaniem konkretnego porozumienia do
    konkretnego weksla in blanco.