  • 1. Data: 2006-02-07 07:03:21
    Temat: Faktura 20 tys, do zaplaty 40 tys. - KOMIS
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    Witam,

    jak to wyglada. Sprzedawca w komisie chce za autko 40 tys zlotych,
    autko jest fajne i wogole, krajowe, legalne (komplet papierow,
    kluczykow, serwisowane w ASO itp).

    Problem tylko jest taki, ze gosciu mowi, ze na fakturze z komisu
    bedzie cena polowe mniejsza, a reszta "do reki".
    Przypuszczam, ze po prostu nie chce placic podatku...

    I teraz pytanie: czy ja placac w taki sposob narazam sie na cos?
    W przyapdku kupowania od osoby fizycznej, to placilbym PCC od wartosci
    umowy, wiec wtedy moznaby powiedziec, ze chce oszczedzic na podatku,
    ale w takiej sytuacji czy na fakturze jest 1zl czy 100 tys, to nie
    place zadnego podatku.

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 2. Data: 2006-02-07 07:23:17
    Temat: Re: Faktura 20 tys, do zaplaty 40 tys. - KOMIS
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    1. podpadasz skarbowie
    2. w przypadku np odstapienia od umowy czy jakiegos innego roszczenia np z
    rekojmi cena sprzedazy bedzie 20.000

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-02-07 07:33:53
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Janusz porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > Przypuszczam, ze po prostu nie chce placic podatku...
    > I teraz pytanie: czy ja placac w taki sposob narazam sie na cos?
    Np w przypadku ew reklamacji mozesz dochodzic swoich praw jedynie do
    kwoty ktora zaplaciles
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-02-07 08:46:48
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości

    > 2. w przypadku np odstapienia od umowy czy jakiegos innego roszczenia np z
    > rekojmi cena sprzedazy bedzie 20.000

    Chyba pol roku temu z kawalkiem byl watek jakiegos goscia, ktory strasznie
    rozpaczal z tego powodu, ze cos z autem bylo nie tak a odzyskac mogl jedynie
    polowe faktyczniej zaplaconej kwoty, gdyz taka widniala na fakturze. Kaz
    gosciowi spadac na drzewo - ewentualnie nagraj go i postrasz urzedem
    skarbowym :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-02-07 09:45:02
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Tue, 07 Feb 2006 08:33:53 +0100, badzio wrote:

    > Np w przypadku ew reklamacji mozesz dochodzic swoich praw jedynie do
    > kwoty ktora zaplaciles

    A gdybysmy np na umowie napisali, ze w przypadku jakis reklamacji
    dobrowolnie zobowiazuja sie do oddania podwojnej wartosci?
    Wogole ma taki zapis jakis sens?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 6. Data: 2006-02-07 10:00:51
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Janusz porozsypywal nastepujace haczki:
    > A gdybysmy np na umowie napisali, ze w przypadku jakis reklamacji
    > dobrowolnie zobowiazuja sie do oddania podwojnej wartosci?
    Nie wiem co wtedy.
    > Wogole ma taki zapis jakis sens?
    Ma taki ze jak udowodnisz w przypadku jakis roszczen/reklamacji ze
    zaplaciles 40tys a 20tys? Dla kazdego sadu dowodem bedzie faktura. I tyle.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl