    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weksel - hydrozagadka
    Date: Wed, 12 Nov 2008 22:06:20 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    >   Zaraz, zaraz: wystawca wekslowy umiera, Ty się pytasz jak osoba
    > trzecia ma wejść w miejsce wystawcy? Czyli dłużnika wekslowego? Remitent
    > (posiadacz weksla) musi się postarać o dowód odpowiedniego przyjęcia
    > spadku przez wspomnianą osobę trzecią.

    Zgodzę się, że tak ale tylko na gruncie KC, przepisy o dziedziczeniu lub
    przejęciu długu będą podstawą powództwa, a nie pr.wekslowe.
    Żegnaj więc 1/4 wpisu, art 17 pr wekslowego i tytule na zabezpieczenie.

    Tego się obawiam w tej sprawie - podstawa roszczenia przeciwko sp. z o.o.
    wynikać będzie z KSH

    >    Co do zasady za weksel odpowiada ten, kto podpisał, faktycznie.
    >
    >    Nawet jeśli podpis wystawcy byłby w z pewnych względów nieważny (np.
    > pochodzący od osoby niepełnoletniej), to inni dłużnicy wekslowi - jeśli
    > są - odpowiadają z weksla tak jakby był wystawiony poprawnie.

    >   Spytam się uściślająco: czy z weksla jasno wynika, że został
    > podpisany w imieniu spółki jawnej? Czyli pod pieczątką spółki jawnej są
    > podpisy wspólników? (lub zamiast pieczątki może być napisana nazwa
    > spółki jawnej).

    Niestety jasno i wyraźnie + do tego nic nie wnosząca deklaracja wekslowa (bo
    niezupełny) oprócz stwierdzenia faktu, że stroną jest SJ.

    >   Jaka wartość przedmiotu sporu?

    powyżej 50k PLN, ryzyko przy wtopie znaczne.

    Pozdrawiam
    Traaq