  • Data: 2008-11-12 22:02:02
    Temat: Re: Weksel - hydrozagadka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "TX" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moje zdanie jest odmienne od Liwiusza. Zgodzę się z tym, że możesz
    > pozwać spółkę z oo, skoro przejęła ona dobrowolnie prawa i obowiązki
    > spółki jawnej, ale w mojej ocenie możesz jednocześnie wnieść powództwo
    > przeciwko samym wspólnikom na mocy art. 31§2 ksh. I o taki nakaz zapłaty
    > z weksla bym wystąpił do sądu. Po prostu większa szansa egzekucji w
    > przyszłości.

    I jeszcze jedno: odpowiedzialność wspólników w spółce jawnej nie
    polega na tym, że mogą oni być pozwani osobiście za długi spółki. Spółkę
    trzeba pozwać jako ją samą i ewentualnie nadać tytułowi wykonawczemu
    nową klauzulę wykonalności uprawniającą do egzekucji z majątku wspólnika.

    Skoro spółka nie istnieje, nie można jej pozwać. Pozwanie byłego
    wspólnika w miejsce spółki jawnej jest - imho - nieprawidłowe.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz