    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Waznosc dokumentu...
    Date: Fri, 22 Mar 2002 18:20:10 +0100

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > Oświadczenie woli jest skuteczne wtedy gdy doszło do adresata w ten sposób
    > że mógł zapoznać się z jego treścią. Uważam że potwierdzenie udanej
    > transmisji faksu spełnia podobną rolę jak pokwitowanie odbioru listu
    > poleconego - najlepiej gdyby było nadawane przez maszynę odbierającą.

    Jaka to jest ta maszyna odbierajaca ?
    Bo mam faks i moge wlaczyc na miesiac, przyjda faksy, zadnego
    potwierdzenia nie odesle, ani faksow nikt nie przeczyta.
    To juz e-mail jest skuteczniejszy, gdyz mozna otrzymac potwierdzenie
    odbioru, ale z tego nadal nie wynika ze pismo zostalo odebrane przez
    adresata.
    Dokladnie tak samo jest z faksem.
    Nikt nie musi faksu odbierac, ani czytac. Aparat faksowy go odbierze.
    A gdy faks jest komputerowy, to sladem pozostanie plik graficzny,
    ktory rownie dobrze moze stanowic obrobke graficzna / sklejke z kilku
    plikow graficznych.
    Identyfikacja faksu to tez nieaktualne, gdyz mozna wpisac dowolna.
    Stare teleksy mialy urzadzenie identyfikujace, mechaniczne, w ktorym sie
    ustawialo znak identyfikacyjny teleksu.
    Ale to tez byl element mechaniczny, ktore mozna bylo dowolnie zmienic.

    Zatem jedyna droga jest przesylka polecona za potwierdzeniem odbioru
    przez odbiorce.

    Jacek