  • 1. Data: 2002-03-22 16:00:52
    Temat: Waznosc dokumentu...
    Od: "Roman" <r...@m...pl>

    ...mam taki problem, mianowicie chce kogos o czyms poinformowac w taki
    sposob aby zostalo to uznane w przypadku ewentualnej sprawy sadowej ze to
    zrobilem. Czy wystarczy fax? Czy tez tylko list polecony? Jak w takiej
    sytuacji hest traktoweany fax? JEzeli na bilingu oraz w programie
    komputerowym jest informacja iz transmisja odbyla sie prawidlowo - tzn ze
    urzadzenie z drugiej strony odebralo na pewno informacje, czy to moze byc
    jakis dowod?

    Pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2002-03-22 16:39:26
    Temat: Re: Waznosc dokumentu...
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 22 Mar 2002, Roman wrote:

    > ...mam taki problem, mianowicie chce kogos o czyms poinformowac w taki
    > sposob aby zostalo to uznane w przypadku ewentualnej sprawy sadowej ze to
    > zrobilem. Czy wystarczy fax? Czy tez tylko list polecony? Jak w takiej

    Oświadczenie woli jest skuteczne wtedy gdy doszło do adresata w ten sposób
    że mógł zapoznać się z jego treścią. Uważam że potwierdzenie udanej
    transmisji faksu spełnia podobną rolę jak pokwitowanie odbioru listu
    poleconego - najlepiej gdyby było nadawane przez maszynę odbierającą.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-22 17:20:10
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

> [...]
    > transmisji faksu spełnia podobną rolę jak pokwitowanie odbioru listu
    > poleconego - najlepiej gdyby było nadawane przez maszynę odbierającą.

    Jaka to jest ta maszyna odbierajaca ?
    Bo mam faks i moge wlaczyc na miesiac, przyjda faksy, zadnego
    potwierdzenia nie odesle, ani faksow nikt nie przeczyta.
    To juz e-mail jest skuteczniejszy, gdyz mozna otrzymac potwierdzenie
    odbioru, ale z tego nadal nie wynika ze pismo zostalo odebrane przez
    adresata.
    Dokladnie tak samo jest z faksem.
    Nikt nie musi faksu odbierac, ani czytac. Aparat faksowy go odbierze.
    A gdy faks jest komputerowy, to sladem pozostanie plik graficzny,
    ktory rownie dobrze moze stanowic obrobke graficzna / sklejke z kilku
    plikow graficznych.
    Identyfikacja faksu to tez nieaktualne, gdyz mozna wpisac dowolna.
    Stare teleksy mialy urzadzenie identyfikujace, mechaniczne, w ktorym sie
    ustawialo znak identyfikacyjny teleksu.
    Ale to tez byl element mechaniczny, ktore mozna bylo dowolnie zmienic.

    Zatem jedyna droga jest przesylka polecona za potwierdzeniem odbioru
    przez odbiorce.

    Jacek

  • 4. Data: 2002-03-22 20:46:38
    Od: "blurp" <b...@k...net.pl>

    "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    Nie karmcie trola.

  • 5. Data: 2002-03-22 23:36:50
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...

> [...]
    > transmisji faksu spełnia podobną rolę jak pokwitowanie odbioru listu
    > poleconego - najlepiej gdyby było nadawane przez maszynę odbierającą.

    A jeżeli odbiorca będzie twierdził, iż dostał np. czystą kartkę albo reklamę
    ?
    Wystarczy świadek, który potwierdzi, iż wysłane zostało właśnie takie, a nie
    inne pismo ?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2002-03-23 06:58:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Mar 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:
    [...]
    >+ że mógł zapoznać się z jego treścią. Uważam że potwierdzenie udanej
    >+ transmisji faksu spełnia podobną rolę jak pokwitowanie odbioru listu
    >+ poleconego - najlepiej gdyby było nadawane przez maszynę odbierającą.

    IMO jest stanowczo zbyt łatwe do podrobienia (żeby obronić
    się przed nieuczciwym odbiorcą "że nie dostał").
    Faks to nie teleks... ! (AFAIR teleks miał stosowną "wagę"
    prawną).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-03-23 07:02:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Mar 2002, blurp wrote:

    >+ "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    >+ news:19724-1016817776@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...
    >+
    >+ Nie karmcie trola.

    Thx. za przypomnienie ;) ale ma trochę racji (Poczta
    Polska ma "umocowanie prawne" co w wielu przypadkach
    bywa rozsztrzygające dla sądów). Nie dam głowy ale
    "podobno" -;) teleksy też mają. Faksy nie (i słusznie).

    >+ B

    Pozdrowienia, Gotfryd