  • Data: 2022-01-19 18:21:03
    Temat: Re: "Watykan knebluje biskupów" (Rzepa)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.01.2022 o 01:41, A. Filip pisze:
    > Dla mnie to jest postępowanie*wewnętrzne* (KRK) mogące nieść skutki
    > skarżalne przed (świeckimi) sądami RP3. Usuwanie "hurtem" śladów
    > przebiegu takiego*wewnętrznego* postępowanie spod jurysdykcji sądów RP3
    > jest mówiąc najbardziej litościwie "dziwne i (łatwo) mogące budzić
    > rozmaite wątpliwości". Przykładowo "niezawisłe sądownictwo w państwie
    > Watykan" to intrygująca sugestia:-)

    Ponieważ temat Kościoła Katolickiego wzburza od razu mało merytoryczne
    komentarze, to ja jedynie zwrócę uwagę, że podobnych konstrukcji
    prawnych jest masa. Własne "wewnętrzne" postępowania prowadzą samorządy
    lekarskie, farmaceutyczne, łowieckie itd. (tam są tzw. rzecznicy
    dyscyplinarni) i nie znam przypadku by w postępowaniach karnych
    wykorzystywano składane tam zeznania. W drugą stronę, to rzecznicy
    czasem o przesłuchania występują.

    --
    Robert Tomasik