  • Data: 2022-01-20 00:49:03
    Temat: Re: "Watykan knebluje biskupów" (Rzepa)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-01-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ponieważ temat Kościoła Katolickiego wzburza od razu mało merytoryczne
    > komentarze, to ja jedynie zwrócę uwagę, że podobnych konstrukcji
    > prawnych jest masa. Własne "wewnętrzne" postępowania prowadzą samorządy
    > lekarskie, farmaceutyczne, łowieckie itd. (tam są tzw. rzecznicy
    > dyscyplinarni) i nie znam przypadku by w postępowaniach karnych
    > wykorzystywano składane tam zeznania. W drugą stronę, to rzecznicy
    > czasem o przesłuchania występują.

    Zapewne żaden z tych samorządów nie prowadzi swoich postępowań czy
    ogólnie nie wykazuje się modus operandi, którym charakteryzuje się KRK.
    Zapewne ich członkowie są bardziej kooperatywni w kontaktach z wymiarem
    sprawiedliwości, a zarząd tych samorządów takich kontaktów ani nie
    monitoruje ani nie utrudnia. W przeciwieństwie do KRK członkowie tych
    samorządów to niezależne osoby bez faktycznej (w odróżnieniu od
    formalnej) przynależności do organizacji i zależności opartej na
    hierarchii i posłuszeństwie.

    Jakbyś dał przykład z policją, że nie znasz przypadków, gdzie sąd byłby
    zainteresowany materiałem zgromadzonym w ramach postępowania
    wewnętrznego, to byłaby jakby nieco bliższa analogia. Choć tu też,
    pewnie łatwiej zapytać sądowi policjanta niż księdza.

    --
    Marcin