  • Data: 2022-01-20 20:25:58
    Temat: Re: "Watykan knebluje biskupów" (Rzepa)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Jan 2022 18:58:01 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To nie jest dobra analogia. Bo postępowanie prowadzone przez Kościół nie
    > jest postępowaniem sądowym. Wydaje mi się, ze lepszą analogię będzie
    > traktowanie sądu kościelnego, jako sądu polubownego.

    Polubowny?
    Jest oskarzony ksiądz, jest ksiadz prokurator,
    a cywilna ofiara to co najwyzej swiadek.

    Typowy sąd karny.

    Polubowny moze byc dla księdza oskarzonego - ile trzeba dac, za
    uniewinnienie. Lub za niską kare :-)

    > Ale o ile sądy
    > polubowne opierają się na postępowaniach karnych, to nie spotkałem się,
    > by w drugą stronę tak to działało.

    Bo u nas masz odpowiedni przepis.

    A sprawe OJS pamietasz? W USA sie nie opierają w żadną strone.
    Choc akurat ugoda cywilna moglaby byc wykorzystana w sprawie karnej.

    J.