  • 1. Data: 2008-06-13 18:18:56
    Temat: Warta + sprawca wypadku oszustem.
    Od: "t.o" <t...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    prosiłbym o pomoc w rozjaśnieniu jak postępować w sprawie
    odszkodowania:

    2 tyg. temu miała miejsce stłuczka na parkingu.
    Sprawca przyznał sie do winy, policji nie wezwano na usilna jego prosbe, nie
    zostało spisane
    żadne oświadczenie między uczestnikami (po fakcie wiem, ze to wielki błąd).

    Poszkodowany wraz ze sprawcą podjechali do najbliższej siedziby Warty
    w celu złożenia zawiadomienia. Panie urzędniczki zanotowały co trzeba,
    w tym też to kto jest sprawcą, ale zadnego podpisu sprawca na zadnym
    dokumencie nie wykonal.

    Po 3 dniach pojawił sie pracownik Warty w celu zrobienia zdjęć u
    poszkodowanego.

    Po kilku dniach do poszkodowanego przyszło pismo do wypełnienia a
    raczej uzupełnienia i odesłanie do Warty.

    Takie samo tez pismo dostal sprawca.
    Na dzien dzisiejszy wypiera sie On calkowicie, ze nie byl uczestnikiem
    tego zdarzenia i nie podpisze dokumentow od Warty.
    Zgadza sie na podpis pod warunkiem, ze dostanie 1000zl w zamian za to
    ze nie bedzie robil problemow i wtedy moze podpisac dokumenty.
    Oczywiscie na to nie zgadza sie poszkodowany.

    Dodam tylko, ze tupet sprawcy siega juz tego, ze przez okres 2tyg.
    odwiedzil poszkodowanego 3 razy w jego domu z propozycja "dogadania sie".
    To jest juz dla mnie najwieksze chamstwo jakie moze byc.

    Moje pytanie jest następujące: co dalej robic w takiej sytuacji?
    Jesli nie podpisze dokumentow po kolejnych dwoch ponagleniach od Warty
    pozostaje tylko proces w sadzie.

    Jedyny dokument na to zdarzenie to wizyta w Warcie zaraz po wypadku
    sprawy i poszkodowanego.

    Zapewne najlepiej było wezwać policję, ale poszkodowanym jest starszy
    człowiek który uległ namowom sprawcy, aby tego nie robić.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Tomasz

  • 2. Data: 2008-06-13 20:10:06
    Temat: Re: Warta + sprawca wypadku oszustem.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "t.o" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Moje pytanie jest następujące: co dalej robic w takiej sytuacji?

    Powiadomić policję o wykroczeniu podając jako świadków pracowników WARTA,
    którzy przyjmowali zgłoszenie no i dowody rzeczowe w postaci samochodów i
    fotografii.

  • 3. Data: 2008-06-13 21:29:54
    Od: ">" <m...@w...eu>

    > Powiadomić policję o wykroczeniu podając jako świadków pracowników WARTA,

    mowisz ze pracownicy WARTA widzieli jak sprawca uszkadza ten samochod?

  • 4. Data: 2008-06-13 22:03:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ">" <m...@w...eu> napisał w wiadomości
    > mowisz ze pracownicy WARTA widzieli jak sprawca uszkadza ten samochod?

    Nie, ale pewnie słyszeli, jak oświadczył, ze jest sprawcą. Silna poszlaka,
    choć oczywiście nie dowód.

  • 5. Data: 2008-06-13 23:25:46
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik ">" <m...@w...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Nie, ale pewnie słyszeli, jak oświadczył, ze jest sprawcą. Silna
    > poszlaka, choć oczywiście nie dowód.

    Dlatego zawsze bezwzględnie wzywa się policję, zawsze się tego trzymam, choćby
    przy najmniejszym uszkodzeniu auta i zawsze mam niepodważalny dowód w postaci
    protokołu policji.

    Maciej C

  • 6. Data: 2008-06-14 00:54:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek C" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dlatego zawsze bezwzględnie wzywa się policję, zawsze się tego trzymam,
    > choćby przy najmniejszym uszkodzeniu auta i zawsze mam niepodważalny
    > dowód w postaci protokołu policji.

    Ale w tym wypadku już się stało i tego zmienic nie można. Staram się
    poradzić, co teraz zrobić, a nie co należało zrobić wcześniej, ale się nie
    da.

  • 7. Data: 2008-06-14 07:02:33
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Maciek C pisze:

    > Dlatego zawsze bezwzględnie wzywa się policję, zawsze się tego trzymam,
    > choćby przy najmniejszym uszkodzeniu auta i zawsze mam niepodważalny
    > dowód w postaci protokołu policji.

    Sa takie gagatki, co nawet protokoly policyjne podwazaja - ofc pierwsza
    rozprawa sprowadza ich na ziemie. Policje wzywac wypada zawsze, chyba ze
    niewielkie uszkodzenie, wtedy mozna przyjac gotowke.

  • 8. Data: 2008-06-14 07:32:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    t.o wrote:
> [...]
    > odwiedzil poszkodowanego 3 razy w jego domu z propozycja "dogadania
    > sie". To jest juz dla mnie najwieksze chamstwo jakie moze byc.

    nagrać propozycję i złożyć doniesienie do prokuratury

  • 9. Data: 2008-06-14 07:33:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek C wrote:

    > Dlatego zawsze bezwzględnie wzywa się policję, zawsze się tego
    > trzymam, choćby przy najmniejszym uszkodzeniu auta i zawsze mam
    > niepodważalny dowód w postaci protokołu policji.

    ale w tym przypadku poszkodowany okazał sie ... bo tylko ... nie zmusiłby
    sprawcy do podpisania sie na protokole.

  • 10. Data: 2008-06-14 08:26:54
    Od: "t.o" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Maverick" napisał w wiadomości:

    > Sa takie gagatki, co nawet protokoly policyjne podwazaja - ofc pierwsza
    > rozprawa sprowadza ich na ziemie. Policje wzywac wypada zawsze, chyba ze
    > niewielkie uszkodzenie, wtedy mozna przyjac gotowke.

    Uszkodzenie tu akurat jest spore, a szkoda zostala wyceniona przez Warte na
    kilka tys.

    Sprawca zapewne sie tego domysla i dlatego chce wyludzic pieniadze od
    poszkodowanego.

    W glowie mi sie nie miesci, ze najpierw idziesz komus na reke i nie wzywasz
    policji na jego prosbe
    aby nie dostal mandatu a potem ktos taki pojawia sie pod Twoim domem i zada
    1000zl.

    W poniedzialek zostanie zlozone zawiadomienie na policje o tym bo innego
    wyjscia nie widze.