    From: "tmk" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Walka o wykup
    Date: Fri, 13 May 2005 21:07:11 +0200

    Użytkownik "Gabriela" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:d62n44$rak$1@opal.futuro.pl...
    > nie byla swiadoma co robi i przyjela do mieszkania swoja wnuczke

    Była ubezwłasnowolniona? opiekunem została wnuczka?

    > oddano jeden pokoj i jkuchnie ktora za mlodu nalezala do moich rodzicow
    Nie bardzo rozumiem kto właścicielem? kuchni była wydzielona? komu
    sprzedali kuchnię?

    > Rodzice zawiezli do szpitala kobiete ktora miala 63 a wazyla 34 kilo sama
    > skora i kosci nie wiedziala gdzie jest, gdy ja myto odpadaly jej palce
    > skora itp.

    To trochę złośliwe, ale nie mogli tego zrobić wcześniej?

    >Rodzice chca walczyc o to
    > mieszkanie by moc tam zameldowac babcie i zeby mogli tam mieszkac z nia by
    > miala ciagla opieke i zyla godnie choc na starosc.
    Babcia nie podpisala
    > kuzynce zrzeczenia sie o mieszkanie bo sama podjela taka decyzje twierdzac
    > ze mieszka nie jest jej i ma do niego prawo.
    > Pozdrawiam Gabriela Chytra

    To co piszesz jest zupełnie niezrozumiałe zwłaszcza stan prawny . Babcia
    nie podpisała... ale co babcia mogła podpisać?
    Mogę się domysłać jeżeli mieszkanie jest własnościowe i babcia podpisała
    czy nie? to pozostaje eksmisja obecnych lokatorów raczej niewykonalna bo
    trzeba zapewnić lokal zastępczy.
    Jeżeli to jest kwaterunek, to wypadałoby ustalić głównego najemce.Jest nim
    babcia? ona nie może się zrzec na korzyść wnuczki.(jesli umrze to przejdzie
    to prawo na męża lub dzieci jesli sa tam zameldowane i mieszkają)
    To tak w skrócie. Jesli coś chcesz robić o musisz wiedzieć czyje jest to
    mieszkanie kto jest zameldowany i kto faktycznie mieszka.W związku z
    sytuacja Twojej babci poszukaj bezpłatnego prawnika, np w opiece społecznej
    coś powinni wiedzieć.czasem są dyżury w gazetach,fundacjach itp.
    TMK