  • Data: 2004-06-30 10:20:01
    Temat: Re: WYGRALAM!!! ale ... rygor natychmiastowej wykonalności ...
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Baba Jagaa" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cbsfhk$pu9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > "zasadzajac naleznosc pracownika w sprawach z zakresu prawa pracy sad z
    > urzedu nada wyrokowi przy jego wydaniu rygor natychmiastowej wykonalnosci
    > CZESCI NIE PRZEKRACZAJACEJ PELNEGO JEDNOMIESIECZNEGO WYNAGRODZENIA
    > PRACOWNIKA".
    > Tekstu ktory jest wielkimi literami nie rozumiem !!! Czy moge napisac
    pismo
    > do sadu zeby nadali rygor natychmiastowej wykonalnosci ? Co to w ogole
    > znaczy "w czesci nie przekraczajacej" ? Odszkodowanie ktore jest mi winien
    > pracodawca to 3 miesieczna pensja. Czy moge sie starac o ten rygor ?
    Zalezy
    > mi na nim dosc mocno, bo moj pracodawca jest wyjatkowo perfidny i dla
    samej
    > zabawy bedzie skladal apelacje. A czas leci a ja chce dostac MOJA kase!

    Rygor sąd powinien nadac z urzedu bez wniosku strony. Gdy tego nie zrobił
    trzeba złozyć wniosek o uzupełnienie wyroku.
    Jeśli odkszodowanie wynosiło 3 miesięczne wynagrodzenie, rygor winien byc
    nadany do wysokości 1/3 tej kwoty (wysokośc jednomiesięcznego
    wynagrodzenia).

    > Druga sprawa: w pozwie prosilam o zwrot kosztow procesu (nie napisalam
    > "według norm przypisanych"). W KPC, art. 98 jest napisane ze zwrot kosztow
    > mi przysluguje, a art 109 ze o zwrocie kosztow strony dzialajacej bez
    > adwokata sad orzeka z urzedu. Wiec mam o to pisac do sadu ? Sedzia sie
    > zapomnial, czy ja czegos moze nie rozumiem ?

    Rozumiem, ze działałaś bez fachowego pełnomocnika. W takiej sytuacji sąd
    winien orzec o kosztach z urzędu 109 kpc. Domyślałem się po prostu, ze nie
    wskazałaś jakie koszty poniosłaś art. 98 paragraf 2 kpc. Podałaś ile
    kosztowały dojazdy i utracone zarobki? Pewnie nie.
    Jeśli jednak tak to powinnaś złożyć wniosek o uzupełnienie wyroku.

    --
    JOHNSON :)