  • Data: 2004-06-30 10:15:33
    Temat: Re: WYGRALAM!!! ale ... rygor natychmiastowej wykonalności ...
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Baba pisze:

    > Sprawa tyczyla sie odszkodowania (zwolnilam sie z winy pracodawcy - nie
    > placil wynagrodzenia.Wszystko uregulowal po moim zwolnieniu oprocz
    > odszkodowania).
    Pracodawca zaczynał się na literkę "B"? :-)

    > W CZESCI NIE PRZEKRACZAJACEJ PELNEGO JEDNOMIESIECZNEGO WYNAGRODZENIA
    > PRACOWNIKA".
    IMHO interpretacja powinna być taka:
    Zgodnie z wymienionym paragrafem Sąd nadaje wyrokowi rygor
    natychmiastowej wymagalność w części ograniczonej do kwoty
    jednomiesięcznego wynagrodzenia pracownika.

    Co do pozostałej zasądzonej kwoty, jeśli pozwany w oznaczonym
    terminie jej nie zapłaci, wnosisz o nadanie wyrokowi klauzuli wykonalności.

    Zaznaczam, ze nie jestem prawnikiem, mogę się mylić.

    > Druga sprawa: w pozwie prosilam o zwrot kosztow procesu (nie napisalam
    > "według norm przypisanych").
    Wydaje mi się, że powinnaś wnosić o "zasądzenie od pozwanego na rzecz
    powoda kosztów postępowania wg norm przypisanych". Na wyroku nie masz
    zasądzonych kosztów procesu?