    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WKU a pielegniarki
    Supersedes: <5...@z...router>
    Date: Tue, 25 Mar 2003 12:37:42 +0800

    In article <b5oc94$4oh$1@absinth.dialog.net.pl>, Sandra wrote:
    > Użytkownik Joanna Bałuszek <k...@i...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:qAMfa.171753$8...@n...chello.at...
    >
    > a myslisz, że jak my dajemy sie badać męzczyznie to nie mamy godności? i ta
    > cała reszta kobietek? dobre :-)

    Oj bo to (po pierwsze) wcale nie musi byc takie jednoznaczne jak to z
    Hanka odbieracie. Np. co innego jak lekarz bada za parawanem a co innego
    jak siedzi sobie jakas n-osobowa komisja zlozona z obcych, pol-anonimowych
    w sensie profesjonalnym facetow i jeden z nich bada polnaga dziewczyne a
    reszta sie na nich gapi. Mam wrazenie ze o taka sytuacje chodzi. I w moim
    przekonaniu jest to sytuacja potencjalnie ponizajaca. A nawet (to po
    drugie) jesliby za parawanem, to tez nie widze nic nienormalnego ze sie
    dziewczyna krepuje. Jaki jest status prawny takich badan? Moze sie na nie
    nie zgodzic? Jest grupa kobiet ktore wola pojsc do lekarza kobiety, bo sie
    zwyczajnie wstydza rozbierac przed obcym facetem. I nie ma znaczenia ze to
    lekarz, bo te opory to chyba na nieco innym poziomie percepcji. Przy
    przeszukaniu osobistym zdaje sie ze jest wymog aby bylo dokonane przez
    osobe tej samej plci. To jesli jak podejrzewam istnieje obowiazek poddania
    sie takiemu badaniu przed komisja lekarska to nie widze nic
    niezrozumialego w tym ze dziewczyna wolalaby jakas babke lekarke - w koncu
    nie stawia sie przed ta komisja z powodow zdrowotnych, a aby dopelnic
    pewne formalnosci.

    --
    Marcin