  • 21. Data: 2011-06-14 05:49:19
    Temat: Re: WEKSEL - granice
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 00:08, Bydlę pisze:

    > To zależy od wielkości weksla.
    > Im większy, tym większą kwotę da się wpisać

    Chodzi Ci o to, że powierzchnia weksla jest skorelowana z maksymalną
    sumą, czy jak? Rozwiń, proszę ;)

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-06-14 06:10:25
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2011 00:06, mvoicem pisze:

    > Rozwiń, co to jest manipulacja technikami poligraficznymi?

    Skan podpisu na np. fakturze -> wydruk na dobrej kolorowej drukarce
    ładnego weksla z wklejonym podpisem.

    Do wykrycia, ale też statystycznie część takich afer przejdzie do stadia
    egzekucji komorniczej.

  • 23. Data: 2011-06-14 06:13:25
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2011 23:11, Ikselka pisze:

    > Nie ma fałszerstwa doskonałego. Na wekslu ORYGINALNYM prócz samego podpisu
    > powinny być TAKŻE odciski palców podpisującego... Czy się mylę?

    Niektórzy takowych nie posiadają. I pamiętaj, że odciski nie są wieczne
    i nie na wszystkim się muszą zawsze utrzymać. Plus samo podpisanie
    dotykania kartki nie wymaga.

    > Jesli się faktycznie nie podpisywało weksla, to niezapłacenie 500000 chyba
    > warte jest zażądania ekspertyzy grafologicznej i daktyloskopijnej w
    > laboratorium specjalistycznym?

    Niby tak, ale od kogo potem odzyskać opłatę? Teoretycznie ten, kto
    próbował "zrealizować" czek może być nieświadomy fałszerstwa.

  • 24. Data: 2011-06-14 06:13:49
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-14 08:10, Andrzej Ława pisze:
    > Do wykrycia, ale też statystycznie część takich afer przejdzie do stadia
    "stadium". Nieodmienne.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 25. Data: 2011-06-14 06:16:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.06.2011 07:49), Liwiusz wrote:

    > Chodzi Ci o to, że powierzchnia weksla jest skorelowana z maksymalną
    > sumą, czy jak? Rozwiń, proszę ;)

    No niewątpliwie jest. Żeby wpisać odpowiednią liczbę zer, musi być
    wystarczająco dużo miejsca do ich napisania :).

    p. m.

  • 26. Data: 2011-06-14 06:52:43
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2011 08:13, Maruda pisze:
    > "stadium". Nieodmienne.

    O rany, przecież wiem... Nie, nie mam pretensji do Ciebie - po prostu
    zastanawiam się, jak mi się udało takiego babola strzelić? ;)

    Chyba nie powinienem dotykać klawiatury przez 10-tą ;->

  • 27. Data: 2011-06-14 08:18:39
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-14 08:52, Andrzej Ława pisze:

    > O rany, przecież wiem... Nie, nie mam pretensji do Ciebie - po prostu
    > zastanawiam się, jak mi się udało takiego babola strzelić? ;)
    >
    > Chyba nie powinienem dotykać klawiatury przez 10-tą ;->
    ... iiitam...
    nie dotykać klawiatury bez porannego klina, ot-co.
    (uwierz starszemu)

    (Ja-tam, do porannej kawy pitej ok. g. 6-ej aplikuję (żeby nie było OT)
    50ml whisky, rumu, a z braku-laku i czyściochy.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 28. Data: 2011-06-14 09:01:44
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    > Dnia Mon, 13 Jun 2011 12:17:53 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):
    >
    > c) nigdy niczego nie podpisywać in blanco - tę zasadę warto stosować bez
    > ŻADNYCH wyjątków

    A co jeśli między ostatnią linią tekstu umowy a Twoim podpisem jest odstęp i
    można kartkę przyciąć i na wolnym miejscu wpisać weksel?
    Albo przy umowie wielostronicowej (dla Twojego bezpieczeństwa) masz się
    podpisac na każej stronie umowy?

    Adam

  • 29. Data: 2011-06-14 09:13:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 11:01, Adam L. pisze:

> [...]
    > można kartkę przyciąć i na wolnym miejscu wpisać weksel?
    > Albo przy umowie wielostronicowej (dla Twojego bezpieczeństwa) masz się

    Takie zagrożenia to nie wina weksla - przecież spreparować można dowolny
    inny dokument (potwierdzenie wzięcia pożyczki, potwierdzenie zapłaty za
    coś itp. itd.).

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2011-06-14 09:20:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2011, Adam L. wrote:

    > Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

    > A co jeśli między ostatnią linią tekstu umowy a Twoim podpisem jest odstęp
    > i można kartkę przyciąć i na wolnym miejscu wpisać weksel?

    Widocznie trzeba wpisywać "zetki" :]

    A tak w ogóle, to IMVHO warto dodać że pojawia się rozbieżność między
    teorią a praktyką rozważań teoretycznych ;)

    Idzie mi o to (kiedyś mi zwrócono uwagę, chyba na niniejszej grupie),
    że z prawnego p. widzenia wekslem nie jest "papier" z podpisem do
    którego dopisano potrzebne pola.
    Aby taki "papier" był wekslem a nie próbą oszustwa, przepis wymaga
    zamiaru zaciągnięcia zobowiązania.
    Z jednej strony, "papier" z uzupełnionymi polami (choćby w taki
    sposób jak piszesz) może być trudny do podważenia.
    Z drugiej, tak przerobiony "papier" przynajmniej formalnie nie zamyka
    drogi w postępowaniu z zarzutem przestępstwa.
    Z trzeciej, co wychodzi przy okazji wystawiając weksel (a raczej:
    BIORĄC weksel), dobrze by było mieć dowód wykluczający brak dowodu na
    spełnienie tego ustawowego wymogu.
    Jakby tak zobowiązani byli uprzejmi manualnie wpisać np. słowo
    "zapłacę", byłoby miło ;)
    (a przynajmniej tak wychodzi)

    pzdr, Gtofryd