  • 1. Data: 2011-06-13 19:17:53
    Temat: WEKSEL - granice
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    Sluchalem ostatnio wykladu z prawa i bylo o wekslach. Podobnoz
    wystarczy napisac na serwetce i jest wazne - jesli tylko sa tam slowa
    kluczowe i PODPIS. A sad w ogole potem nie wnika w sens i
    sprawiedliwosc takiego dokumentu, traktuje "Z AUTOMATU" jako sluszny i
    nalezny do wyegzekwowania!

    Troche to frapujace, czyli jak ktos PRZYPADKIEM pozostawi swoj podpis
    na czystej kartce (bo np. cwiczyl autograf) to potem mozesz sobie
    dodrukowac RESZTE - cyli tresc weksla o zobowiazaniu np. 500 tys.
    zlotych - I ON(A) NIC ZROBI? KASA "TWOJA"?

    Sasiadka niedawno "beknela" z powodu weksla swojego meza - z dwojka
    dzieci musi opuscic mieskanie na Ursynowie... i NIC sie nie da zrobic!

    JAKIE sa granice obowiazywania weksla? Jaka maksymalna kwota? Jaka
    maksymalna LOGIKA?

    Przeciez w dzisiejszych czasach i przy obecnych technologiach
    poligraficznych to ZADEN problem sfalszowac taki DOKUMENT! I zaden
    biegly tego nie dojdzie jesli to zrobisz dobrze - a za pol miliona to
    "warto" sie postarac, wiec?

  • 2. Data: 2011-06-13 19:24:42
    Temat: Re: WEKSEL - granice
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-13 21:17, Xian Mi Mao pisze:

> [...]
    > dodrukowac RESZTE - cyli tresc weksla o zobowiazaniu np. 500 tys.
    > zlotych - I ON(A) NIC ZROBI? KASA "TWOJA"?

    Żadna sensacja - zawsze tak było.

    > Sasiadka niedawno "beknela" z powodu weksla swojego meza - z dwojka
    > dzieci musi opuscic mieskanie na Ursynowie... i NIC sie nie da zrobic!

    Zaraz zaraz - weksel przyszedł i ją wyrzucił?
    Założę się że jeżeli spłaci zobowiązanie zabezpieczone wekslem to da się
    zrobić ... :(

> [...]
    > poligraficznych to ZADEN problem sfalszowac taki DOKUMENT! I zaden
    > biegly tego nie dojdzie jesli to zrobisz dobrze - a za pol miliona to

    Trzeba uważać na to co się podpisuje - to też obowiązuje od zawsze.

    --
    spp

  • 3. Data: 2011-06-13 19:39:37
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-13 21:17:53 +0200, Xian Mi Mao <x...@g...com> said:

    > Sluchalem ostatnio wykladu z prawa i bylo o wekslach.

    Było mówione?
    ;>

    > Podobnoz

    Podobno? Nie wierzysz wykładowcy?
    A nam uwierzysz?

    > wystarczy napisac na serwetce i jest wazne - jesli tylko sa tam slowa
    > kluczowe i PODPIS.

    No, to jest w prawie wekslowym.

    > wiec?

    Więc tak to działa.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-06-13 19:51:47
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Jun 13, 9:24 pm, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Żadna sensacja - zawsze tak było.

    Tak, tylko technologie sa craz doskonalsze i coraz latwiej kogos tak
    WROBIC!

    > Zaraz zaraz -  weksel przyszedł i ją wyrzucił?
    > Założę się że jeżeli spłaci zobowiązanie zabezpieczone wekslem to da się
    > zrobić ... :(

    500 tysiecy piechota nie chodzi

    > Trzeba uważać na to co się podpisuje - to też obowiązuje od zawsze.

    Jasne, i trzeba NIE podpisywac PUSTYCH kartek. Prawda?

    Jednak co z tym, JAKIE TO PIERONSKO LATWE DO SFALSZOWANIA???????

  • 5. Data: 2011-06-13 19:53:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 12:17:53 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

> [...]

    > poligraficznych to ZADEN problem sfalszowac taki DOKUMENT! I zaden
    > biegly tego nie dojdzie jesli to zrobisz dobrze - a za pol miliona to

    Sprawa jest prostsza niż się wydaje, bo wystarczy pamiętać o kilku prostych
    zasadach:

    a) własny podpis to nie jest coś, co się ćwiczy na byle czem i zostawia
    byle gdzie, w dodatku przypadkiem
    b) weksel to WEKSEL i trzeba zdawać sobie sprawę, co się podpisuje (to nie
    jest deklaracja udziału w wycieczce krajoznawczej) - sąd własnie to
    zakłada, kiedy traktuje sprawę "z automatu" i ma rację; jeszcze czego, zeby
    się sąd zajmował czyimiś głupio podpisanymi dokumentami i aspektami owej
    głupoty
    c) nigdy niczego nie podpisywać in blanco - tę zasadę warto stosować bez
    ŻADNYCH wyjątków

    Przykład:
    Kiedyś w LO mojej córki była ważna wywiadówka, na której nie mogliśmy być
    ani ja, ani MŚK, a podpisywało się tam oświadczenia o zaznajomieniu z
    jakimiś tam ustaleniami Rady Rodziców czy dyrekcji szkoły. Nie będąc obecna
    na ww zebraniu umówiłam się z wychowawczynią mego dziecka na dużej przerwie
    kilka dni później. Pani przedłużyła lekcję i zostało mało czasu, a nie
    miała przygotowanego karteluszka, w zw. z czym poprosiła mnie o podpis in
    blanco na pustej kartce - deklarujac, ze wobec konieczności pędzenia na
    następną lekcję sama już dopisze stosowną treść... Jej zdziwienie i wręcz
    obraza na moje "Pani wybaczy, ale nigdy niczego nie podpisuję in blanco"
    były rozbrajające. Tłumaczyla mi, że ona się musi rozliczyć z tych
    oświadczeń na przedwczoraj i takie tam, ale nic nie wskórała.
    Pani spóźniła się na następną lekcję, ale że miała nóż na gardle
    (dyrekcja), podyktowała mi naprędce treść oświadczenia, ktore podpisałam i
    jej oddałam.

    Przekonałam się wtedy, że ludzie naprawdę są sami winni swoich kłopotów -
    ona zapewne podpisałaby coś takiego nieznajomej osobie i to w niejednej
    podobnej sytuacji...
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 6. Data: 2011-06-13 19:56:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/13/2011 2:51 PM, Xian Mi Mao wrote:
    > Jednak co z tym, JAKIE TO PIERONSKO LATWE DO SFALSZOWANIA???????

    ano.

  • 7. Data: 2011-06-13 19:56:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.06.2011 21:51), Xian Mi Mao wrote:

    > Jasne, i trzeba NIE podpisywac PUSTYCH kartek. Prawda?

    To chyba oczywiste :).

    > Jednak co z tym, JAKIE TO PIERONSKO LATWE DO SFALSZOWANIA???????

    Jeżeli ktoś podpisuje puste kartki i zostawia byle gdzie, to jasne że
    pierońsko łatwe.

    p. m.

  • 8. Data: 2011-06-13 21:11:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 12:51:47 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

    > Jednak co z tym, JAKIE TO PIERONSKO LATWE DO SFALSZOWANIA???????

    Nie ma fałszerstwa doskonałego. Na wekslu ORYGINALNYM prócz samego podpisu
    powinny być TAKŻE odciski palców podpisującego... Czy się mylę?
    Jesli się faktycznie nie podpisywało weksla, to niezapłacenie 500000 chyba
    warte jest zażądania ekspertyzy grafologicznej i daktyloskopijnej w
    laboratorium specjalistycznym?
    http://www.kryminalistyka.fr.pl/phpBB2/viewtopic.php
    ?t=4476
    Dla hobbystow:
    http://cities.eu.org/attachments/068_PL_Forensic-exp
    .pdf
    :-)

  • 9. Data: 2011-06-13 21:43:16
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Jun 13, 9:56 pm, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > To chyba oczywiste :).

    > Je eli kto podpisuje puste kartki i zostawia byle gdzie, to jasne e
    > piero sko atwe.

    Tak, ale i bez pustych kartek - chodzi o manipulacje technikami
    poligraficznymi...

  • 10. Data: 2011-06-13 21:47:20
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Jun 13, 11:11 pm, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > Nie ma fałszerstwa doskonałego. Na wekslu ORYGINALNYM prócz samego podpisu
    > powinny być TAKŻE odciski palców podpisującego... Czy się mylę?

    Tak, ale np. po 6 latach? Troche z tym ciezko wtedy, co nie?

    P.S. Jakos nikt nie nakreslil tu jakie sa GRANICE obowiazywania
    weksla? Jakie sumy, czy np. miliard zlotych tez? Jaki okolicznosci,
    czy sad moze byc zmuszony do zbadania prawdopodobienstwa sytuacji?
    Pytan mozna zadac jeszcze wiecej.