  • 21. Data: 2021-06-29 11:12:30
    Temat: Re: W sklepie sprawdzą czy jesteś zaszczepiony
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ponieważ jest wyjątek transgraniczny (był zawsze).
    > Tu masz omówiony problem:
    > https://www.youtube.com/watch?v=0SR-heWX5EI&t=6s

    i nawet posłuchałem, dalej ten wyjątek jest mętny bo te same kontrole
    były i w czasie lotów lokalnych a nie tylko transgranicznych

    Natomiast widzę jeden sposób spełnienia i limitów i dobrowolnego okazywania.

    Mam sklep gdzie ze względu na powierzchnię mogę wpuścić 5 osób
    jednorazowo i instaluję oficjalny wskaźnik ilości osób które mogą
    przebywać u mnie. Jeśli ktoś dobrowolnie okaże mi certyfikat to
    zwiększam licznik o 1 i teraz w sklepie może przebywać 6 osób dopóki ten
    co okazał nie wyjdzie.
    Jak nie będzie chętnych do dobrowolnego okazywania to cały czas
    wpuszczam tylko 5 osób.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 22. Data: 2021-06-29 11:18:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.06.2021 o 11:12, cyklista pisze:

> [...]
    > co okazał nie wyjdzie.
    > Jak nie będzie chętnych do dobrowolnego okazywania to cały czas

    to posłuchaj uważnie raz jeszcze, bo tu masz warunkowanie - możliwość
    wpuszczenia po dobrowolnym okazaniu - wg przepisów, takie warunkowanie
    nie pozwala na to, bo jak jest warunek, to już nie jest dobrowolne...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 23. Data: 2021-06-29 11:23:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Jun 2021 11:12:30 +0200, cyklista wrote:

> [...]
    > jednorazowo i instaluję oficjalny wskaźnik ilości osób które mogą
    > przebywać u mnie. Jeśli ktoś dobrowolnie okaże mi certyfikat to

    Tak jest - zaszczepieni wchodza, a jak ktos nie chce dobrowolnie
    okazac, to tez wchodzi, ale po ewentualnym odczekaniu w kolejce :-)

    > zwiększam licznik o 1 i teraz w sklepie może przebywać 6 osób dopóki ten
    > co okazał nie wyjdzie.

    No i tu masz dwa problemy:
    -zwiekszasz licznik? przepisy chyba nic o tym nie mowia,
    zaszczepionych wpuszczamy poza licznikiem.

    -osoba wychodzi ... a ktora osoba? zaszczepiona, czy nie?
    Bo od tego zalezy, czy wolno ci nastepna niezaszczepiona wpuscic,
    czy nie :-)

    Czapeczki dawac przy wejsciu, pieczatki na rece, czy moze koszyki dla
    zaszczepionych i nie - i tych drugich tylko 5..

    > Jak nie będzie chętnych do dobrowolnego okazywania to cały czas
    > wpuszczam tylko 5 osób.

    Tak jest, przepisowo :-)

    J.

  • 24. Data: 2021-06-29 12:30:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 29 Jun 2021 06:21:28 +0200, Shrek napisał(a):

    > Po prostu cieć cię nie wpuści i tyle
    > będzie z prawa. Teoretycznie możesz iść do sądu...

    Niejaki Józef Dietl, skądinąd lekarz, był prezydentem Krakowa w latach
    1866-74. Zakazał obsługiwania w magistracie osób, które miały kołtun.
    Internety milczą o procesach wytaczanych mu z tego powodu.

    Co ciekawe:
    "Ostateczny sukces w walce z kołtunem osiągnął, rozpuszczając plotkę, że
    osoby z tą przypadłością zostaną dodatkowo opodatkowane - oszczędnych
    krakusów nie trzeba było długo namawiać do strzyżenia i czesania. Nieco
    kłopotów przysporzyli mu tylko lekarze, którzy na jego prośbę przebadali
    prawie tysiąc osób i sporządzili raporty. Na przekór Dietlowi, który
    stwierdził, że kołtun powstaje tylko i wyłącznie z powodu braku higieny,
    autorzy prawie połowy raportów opowiedzieli się za leczniczym działaniem
    kołtuna."

    https://wyborcza.pl/alehistoria/7,121681,19228334,ko
    ltun-polski-historia-plagi.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2021-06-29 13:28:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Jun 2021 11:18:34 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > to posłuchaj uważnie raz jeszcze, bo tu masz warunkowanie - możliwość
    > wpuszczenia po dobrowolnym okazaniu - wg przepisów, takie warunkowanie
    > nie pozwala na to, bo jak jest warunek, to już nie jest dobrowolne...

    Ale przeciez mozna wejsc. Gdy tylko inny niezaszczepiony wyjdzie.

    Poza tym podaj przepis na te dobrowolnosc.

    J.

  • 26. Data: 2021-06-29 14:15:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.06.2021 o 13:28, J.F pisze:

    > Ale przeciez mozna wejsc. Gdy tylko inny niezaszczepiony wyjdzie.
    >
    > Poza tym podaj przepis na te dobrowolnosc.

    warunkujesz wejście w danym momencie do sklepu od tego, czy ktoś
    przedstawi dokument, do zaglądania którego osoba nie ma uprawnień, bądź
    nie. Więc nie jest to dobrowolność. Dobrowolnie, to możesz sobie na
    plotach z koleżanką powiedzieć jej, że masz jakiś dokument i jej pokazać.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 27. Data: 2021-06-29 14:56:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Jun 2021 14:15:11 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > warunkujesz wejście w danym momencie do sklepu od tego, czy ktoś
    > przedstawi dokument, do zaglądania którego osoba nie ma uprawnień, bądź
    > nie.

    Bez przesady - dokument nie jest tajny, wiec nie potrzebne uprawnienia
    do ogladania. Co najwyzej ochrona nie ma prawa do wymagania :-)

    > Więc nie jest to dobrowolność. Dobrowolnie, to możesz sobie na
    > plotach z koleżanką powiedzieć jej, że masz jakiś dokument i jej pokazać.

    A tu dobrowolnie pokazujesz, lub dobrowolnie stoisz w kolejce :-)

    No coz - taka wola premiera i rzadu. Pewnie bez podstawy prawnej.
    Ale dyzurny TK pewnie sie podstawy dopatrzy :-)

    J.

  • 28. Data: 2021-06-29 15:06:25
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Tomasz Kaczanowski w

> [...]
    > nie. Więc nie jest to dobrowolność. Dobrowolnie, to możesz sobie na
    > plotach z koleżanką powiedzieć jej, że masz jakiś dokument i jej pokazać.

    Niektórym sie tutaj pomyliła dobrowolność jednych z bezpodstawnym
    obowiązkiem drugich.
    Tak PISdy nakręciły, że wśród ich przeciwników drobne wojenki są cały czas
    na tapecie...

    Kurw... Skoro od HOTELARZA wymagają pod groźba kary pilnowania limitu, to ma
    on pełne prawo odmówić usługi, chyba, że klient zapłacić chce za nocleg
    200PLN plus maksymalna kara nałożona wg wyliczenia z DUPY...

    To samo w sklepie. Nie chcesz pokazać, a jest limit, to warujesz pod
    drzwiami, i powoływanie sie na KC, że sprzedać ci musi, i musi to i tamto,
    jest tak samo z DUPY wyjęte w obecnym stanie, jak te przepisy, które
    ograniczają liczbe gości w hotelach, czy sklepach, czy kościołach...

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2021-06-29 15:32:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.06.2021 o 15:06, TomN pisze:
> [...]
    > jest tak samo z DUPY wyjęte w obecnym stanie, jak te przepisy, które
    > ograniczają liczbe gości w hotelach, czy sklepach, czy kościołach...

    wystarczy nie stosować tych ograniczeń, bo są one nielegalne. Ba można
    wprowadzić prowizorkę wprowadzania ograniczeń, tzn, że były osoby, które
    oświadczyły, że nie wliczają się do limity, a skoro nie masz możliwości
    ani tego sprawdzić ani przetwarzać, więc nie sprawdziłeś i nie
    zapamiętałeś, które to były osoby.

    Przepisy są z tyłka i w zasadzie nie mają mocy prawnej i dzięki nim,
    łatwiej udokumentować, ze przepisy ograniczające cokolwiek wprowadzone
    są z czapy i jako takie zgodnie z zapisami konstytucji tez nie
    obowiązują. Ponieważ skoro osoba zaszczepiona tak samo może być zarażona
    i tak samo może chorować, to niewliczanie jej do limitu wskazuje, że
    limit nie ma uzasadnienia medycznego, a skoro tak, to jest on bezprawny
    (pomijam juz nawet sposób wprowadzenia go)

    --
    http://zrzeda.pl

  • 30. Data: 2021-06-29 16:10:20
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Tomasz Kaczanowski w

    > wystarczy nie stosować tych ograniczeń, bo są one nielegalne.

    Czy ja napisałem coś innego?

    > Przepisy są z tyłka

    Z kim dyskutujesz, powtarzasz moje słowa!

    > w zasadzie nie mają mocy prawnej

    Tu się mylisz, chyba, że masz granaty w kieszeniach spodni... Pogadaj z
    hotelarzami, restauratorami i innymi -- jakoś przez rok z okładem -- nikt
    nie pomógł im w walce z "bezprawiem", więc proszę zostaw ten temat, w drugą
    stronę patrz, czyli nie chcesz pokazać, to WYPIERDALAJ!!! Takie teraz mamy
    prawo!!!

    --
    'Tom N'