  • 1. Data: 2003-07-03 17:34:30
    Temat: Vat 22% - budowlany
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Wiem ze bylo to walkowane ale od godziny przegladam net w poszukiwaniu
    informacji i znalazlem takie cos:

    "Tymczasem, po wejściu do Unii Europejskiej, od maja 2004 r. stawka podatku
    VAT na materiały budowlane wzrośnie w Polsce z 7 do 22 proc."

    nie jest to cytat ze stron rzadowych i nie wiem czy trzymac sie tego
    stwierdzenia ze vat 22% od maja ?.. czy mozna prosic o link do strony
    rzadowej w celu veryfikacji.. ja mimo iz slecze juz godzine nie moge jakos
    sie przebic przez info na stronach rzadowych i nic nie moge tam znalesc..

    thx

  • 2. Data: 2003-07-03 21:27:26
    Temat: Re: Vat 22% - budowlany
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2003, it was written:

> [...]
    >+ sie przebic przez info na stronach rzadowych i nic nie moge tam znalesc..

    Jako podatkolog stosowany (w odróżnieniu od podatkologów naukowych)
    powiem ci że niczym dziwnym nie będzie rozporządzenie wychodzące
    30.IV.2004 z mocą obowiązującą od 1.V.2004 :(
    Na przełomie tego roku któreś rozporządzenie było nowelizowane
    w okresie vacatio legis...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG - KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-07-03 21:37:14
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl> napisał w
    wiadomości news:be1pee$nu$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > sie przebic przez info na stronach rzadowych i nic nie moge tam znalesc..

    div ja tez nadal szukam odpowiedzi na to pytanie - mam wrazenie ze
    ministerstwo finansow nie przepada za tym tematem - jak bede mial
    potwierdzenie tej daty dam znac

  • 4. Data: 2003-07-03 22:38:03
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "koyot" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > div ja tez nadal szukam odpowiedzi na to pytanie - mam wrazenie ze
    > ministerstwo finansow nie przepada za tym tematem - jak bede mial
    > potwierdzenie tej daty dam znac

    thx za wszelkie info .. drazenie tego tematu jest ciekawe a ilosc dostepnej
    informacji niestety skapa :(

  • 5. Data: 2003-07-04 14:55:24
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    oto co znalazlem ( a dokladnie kolega ) :

    Po zmianie VAT droższe mieszkania
    (Gazeta Prawna/03.07.2003)

    Wprowadzenie VAT na grunty budowlane oraz podwyższenie stawki tego podatku
    na
    materiały budowlane może doprowadzić do znacznego wzrostu cen mieszka -
    przewidują deweloperzy.

    Zaakceptowany przez rząd projekt nowej ustawy o VAT przewiduje, że od 1 maja
    2004 r. podatkiem tym zostaną objęte tereny budowlane, czyli takie, które
    zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
    zostaną
    przeznaczone pod zabudowę.
    (...) - W budownictwie wielorodzinnym w Warszawie udział wartości gruntu w
    cenie mieszkania sięga 20 proc. - powiedziano "Gazecie Prawnej" w firmie
    Mostostal Export Development. Poinformowano również, że średnia cena
    mieszkania
    budowanego przez tę firmę wynosi około 150 tys. zł. Obecnie od wartości
    rynkowej działki pobierany jest 2-proc. podatek od czynności
    cywilnoprawnych.
    Gdyby podatek ten został zastąpiony przez 22-proc. VAT, to z tego powodu
    cena,
    którą musiałby zapłacić kupujący, wzrosłaby o około 6 tys. zł (150 tys. x 20
    proc. = 30 tys. zł x 20 proc. = 6 tys. zł) - szacują specjaliści z Mostostal
    Export Development. Podobne wyliczenia przedstawili również przedstawiciele
    firmy Pekao Development.(...) Podkreślają, że kwota ta byłaby oczywiście
    wyższa
    w przypadku mieszka droższych, mających większą powierzchnię.
    Rządowy projekt nowej ustawy o VAT przewiduje ponadto, że podstawową stawką
    tego podatku mają zostać objęte od 1 maja 2004 r. materiały budowlane.
    Obecnie
    większość z nich podlega 7-procentowemu VAT. Także ta podwyżka podatku nie
    byłaby obojętna dla ceny mieszka - twierdzą deweloperzy. (...)

    pozdrawiam div i polecam sie na przyszlosc :]

  • 6. Data: 2003-07-04 16:34:53
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

> [...]
    maja
    > 2004 r. podatkiem tym zostaną

    > pozdrawiam div i polecam sie na przyszlosc :]

    Thx :) .. ale dalej niepokoja mnie slowa "projekt nowej ustawy " czy
    naprawde nie ma nigdzie napisane czarno na bialym.. bedzie , czy nie
    bedzie.. bo tak jak i ty caly czas czytam "projekt", "przewiduje" .. a
    gdzie jest "pewnosc" ... i co najciekawsze dowiadujemy sie tego z dziwnych
    roznych zrodel ale nie ma nic konkretnego na stronach rzadowych.. no moze
    tylko to ze wielu z poslow wie ze taki podatek to noz w plecy polskiej
    gospodarki i ze trzeba bedzie to renegocjowac z unia.. ale jak tu cokolwiek
    renegocjowac jak juz temat jest zamkniety a info na ten temat brak (lub ja
    nie moge do niego dotrzec)..

    pozdrawiam i thx za dotychczasowy wklad w poszerzenie mej wiedzy na ten
    temat :)