  • 1. Data: 2004-04-21 13:31:39
    Temat: Użyczenie samochodu
    Od: "Julia" <j...@w...pl>

    Czy mozliwe jest bezplatne uzyczenie samochodu osobie prowadzacej DG? Wiem,
    ze wedlug KC uzyczenie samo w sobie jest bezplatna forma, ale nie wiem, czy
    US tak to interpretuje.
    Dodam, ze nie jestem w zaden sposob spokrewniony z osoba, ktorej chce
    samochod uzyczyc.

  • 2. Data: 2004-04-21 14:35:16
    Temat: Re: Użyczenie samochodu
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Julia wrote:
> [...]
    > US tak to interpretuje.
    > Dodam, ze nie jestem w zaden sposob spokrewniony z osoba, ktorej chce

    jest kłopot bo wg. art 14 par 8 updof użyczenie ma skutek podatkowy dla
    DG. Słyszałem, ze US probuje szacowac wartosc i obciazac.

    --
    l...@s...pl

  • 3. Data: 2004-04-21 19:15:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Julia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy
    > US tak to interpretuje.
    > Dodam, ze nie jestem w zaden sposob spokrewniony z osoba, ktorej chce

    W znanych mi przypadkach Urząd Skarbowy traktuje takie użyczenie jako
    dochód DG równoważny kosztowi wypożyczenia czy leasingu.

  • 4. Data: 2004-04-21 19:35:14
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "sebol" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

    Wiem,

    > jest kłopot bo wg. art 14 par 8 updof użyczenie ma skutek podatkowy dla
    > DG. Słyszałem, ze US probuje szacowac wartosc i obciazac.

    bez znaczenia czy DG czy nie, stanowi to nieodplatne swiadczenie, ktore
    stanowi w sensie podatkowym PRZYCHOD, ktory z kolei nalezy opodaktowac -
    jezeli powiedzmy uzyczenie warte jest 1000 pln/mies (tyle kosztowal by
    najem), to od tych 1000pln nalezy zaplacic podatek.

    i tu pojawia sie problem, bo uzyczenie ma tez skutek dla uzyczajacego - US
    szacuje cos na ksztalt utraconego przychodu z tytulu czynszu z najmu rzeczy
    i uzyczajacy musi zaplacic podatek takze od 1000pln (jak wyzej) tak jakby je
    dostal

    p.
    W,

    ps. moze na pl.soc.prawo.podatki ktos bedzie lepiej sie orientowal.

  • 5. Data: 2004-04-21 23:25:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004, wirtualna wrote:

    >+ Użytkownik "sebol" <l...@s...pl> napisał [...]
    >+ > Julia wrote:
    >+ > > Czy mozliwe jest bezplatne uzyczenie samochodu osobie prowadzacej DG?
    [...]
> [...]
    >+
    >+ bez znaczenia czy DG czy nie, stanowi to nieodplatne swiadczenie,

    Prawda. I w odróżnieniu od darowizny (czyli "dania rzeczy lub
    pieniędzy") nie widać w przepisach dolnego progu - każda złotówka
    się liczy.

    >+ i tu pojawia sie problem, bo uzyczenie ma tez skutek dla uzyczajacego - US
    >+ szacuje cos na ksztalt utraconego przychodu z tytulu czynszu z najmu rzeczy

    Sprzeciw: to dotyczy *wyłącznie* nieruchomości :)

    >+ ps. moze na pl.soc.prawo.podatki ktos bedzie lepiej sie orientowal.

    Zastrzegam że doradzcą nie jestem. Ale UoPDoOF (z konieczności)
    czasami czytam :] i na .podatki bywam ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-04-22 09:49:21
    Od: "Juli" <j...@w...pl>

    Czyli moge uzyczyc samochod za darmo? Rozumiem, ze osoba, ktora bedzie go
    uzywala zaplaci podatek, ale sam nie musze odprowdzac zadnego podatku?

  • 7. Data: 2004-04-23 09:21:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2004, Juli wrote:

    >+ Czyli moge uzyczyc samochod za darmo? Rozumiem, ze osoba, ktora bedzie go
    >+ uzywala zaplaci podatek,

    ...dokładniej: musi doliczyć do dochodu. Może się zdarzyć że nie
    zapłaci podatku jak ma mało dochodów "w ogóle" ;)

    >+ ale sam nie musze odprowdzac zadnego podatku?

    AFAIK nie. Zastrzegam iż doradzcą nie jestem.

    pozdrowienia, Gotfryd