    From: "wirtualna" <w...@w...pl.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Użyczenie samochodu
    Date: Wed, 21 Apr 2004 21:35:14 +0200

    Użytkownik "sebol" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:c660r0$jj9$1@news.onet.pl...

> [...]
    Wiem,

    > jest kłopot bo wg. art 14 par 8 updof użyczenie ma skutek podatkowy dla
    > DG. Słyszałem, ze US probuje szacowac wartosc i obciazac.

    bez znaczenia czy DG czy nie, stanowi to nieodplatne swiadczenie, ktore
    stanowi w sensie podatkowym PRZYCHOD, ktory z kolei nalezy opodaktowac -
    jezeli powiedzmy uzyczenie warte jest 1000 pln/mies (tyle kosztowal by
    najem), to od tych 1000pln nalezy zaplacic podatek.

    i tu pojawia sie problem, bo uzyczenie ma tez skutek dla uzyczajacego - US
    szacuje cos na ksztalt utraconego przychodu z tytulu czynszu z najmu rzeczy
    i uzyczajacy musi zaplacic podatek takze od 1000pln (jak wyzej) tak jakby je
    dostal

    p.
    W,

    ps. moze na pl.soc.prawo.podatki ktos bedzie lepiej sie orientowal.