    From: "agadave" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uznanie dlugu
    Date: Wed, 9 Oct 2002 14:33:28 +0200

    cos Ci sie pozajaczkowalo;

    to nie jest zadno uznanie dlugu;

    wystarczy instytucja potracenia; potracicsz sobie z wierzytelnosci ktora
    wodociagi maja wobec Ciebie, wierzytelnosc ktora masz wobec nich;

    KC
    Art. 498. § 1. (152) Gdy dwie osoby są jednocześnie względem siebie
    dłużnikami i wierzycielami, każda z nich może potrącić swoją wierzytelność z
    wierzytelności drugiej strony, jeżeli przedmiotem obu wierzytelności są
    pieniądze lub rzeczy tej samej jakości oznaczone tylko co do gatunku, a obie
    wierzytelności są wymagalne i mogą być dochodzone przed sądem lub przed
    innym organem państwowym.