  • 1. Data: 2002-10-08 22:55:37
    Temat: Uznanie dlugu
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    Sytuacja:
    - do swiezo zbudowanego domu bede dolaczal sobie wode.
    MPGK nie ma srodkow na prace wodociagowe lezace
    w ich gestii (m.in. wykop rowu do granicy nieruchomosci)
    MPGK poradzil wiec by zrobic wszystko na wlasny rachunek.
    Bede wiec musial poniesc i te koszty. Wiem, ze istnieje mozliwosc
    - i tak sie tu praktykuje, bo w sytuacji mizerii kasowej
    nie ma mozliwosci wyegzekwowania poniesionych kosztow
    w inny sposob - zaliczenia ich w poczet pozniejszej
    oplaty abonamentowej za wode, tzn. nie bede placil przez jakis czas,
    bo zaplacilem za nich.
    Na te prace uzyskalem oczywiscie pozwolenie, wiec nie ma
    mowy o zadnej samowolce.

    Pytanie:
    Na jakie przepisy (KC?) mozna powolac sie piszac podanie
    o zwolnienie mnie z oplat przez dany okres jako sposobu
    wyrownania dlugu przez "uznanie"?

  • 2. Data: 2002-10-09 12:33:28
    Temat: Re: Uznanie dlugu
    Od: "agadave" <a...@s...pl>

    cos Ci sie pozajaczkowalo;

    to nie jest zadno uznanie dlugu;

    wystarczy instytucja potracenia; potracicsz sobie z wierzytelnosci ktora
    wodociagi maja wobec Ciebie, wierzytelnosc ktora masz wobec nich;

    KC
    Art. 498. § 1. (152) Gdy dwie osoby są jednocześnie względem siebie
    dłużnikami i wierzycielami, każda z nich może potrącić swoją wierzytelność z
    wierzytelności drugiej strony, jeżeli przedmiotem obu wierzytelności są
    pieniądze lub rzeczy tej samej jakości oznaczone tylko co do gatunku, a obie
    wierzytelności są wymagalne i mogą być dochodzone przed sądem lub przed
    innym organem państwowym.