  • Data: 2018-06-17 11:45:49
    Temat: Re: Utrudnianie pierwszej pomocyutuje.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-06-18 o 03:50, J.F. pisze:

    > A te kolnierze to przy jakiej okazji ?

    Przeważnie przy wypadkach komunikacyjnych. Zakłada się prewencyjnie.
    Kosztuje to 20~30 zł. Jak sprawa nie jest poważna, to przeważnie po
    przyjeździe karetki zamienia się na ich służbowy, ale czasem nie ma
    czasu ani możliwości.

    > Wozisz i rozdajesz ?

    Wożę, a z rozdawaniem różnie bywa. W końcu nie codziennie najeżdża na
    wypadki. Nie zbankrutuje.

    > Nawiasem mowiac - kolega mial wypadek w samochodzie. Taki malo grozny.
    > Przyjechala karetka, zapakowali w kolnierz, odwiezli do szpitala.
    > Tam kolnierz zdjeli, szpital zalozyl swoj.

    Tak się robi. Ale czasem przy cięższym czasie nie ma czasu, ani możliwości.

    > Przeswietlili i powiedzieli "uszkodzen nie widac, ale prosze pare dni
    > w kolnierzu chodzic, moze pomoc. Ale ten prosze zdjac, bo jest nasz,
    > kolnierz sobie pan kupi w aptece"

    Szpital ma trochę inne kołnierze, takie bardziej "wypasione", niż te,
    które się w apteczce wozi. Te z apteczek to kawałek plastiku. Chodzi o
    chwilowe usztywnienie.