  • Data: 2018-06-24 23:22:01
    Temat: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-06-18 o 00:38, Animka pisze:

    > Z tego co czytałam to on nic nie umiał. Powinien wylecieć z pracy.

    Wiesz ile zarabia ratownik na basenie? I Ty się dziwisz, że on może nic
    nie umieć? Nikt nie wyrzuć go z pracy, bo właścicielowi basenu się nie
    opłaci. Za te pieniądze i tak nikt sensowny nie przyjdzie do pracy, a
    jemu jest potrzebna obsada. Żeby oszczędzić na jednym ratowniku baseny
    budujemy nie na 50 metrów, tylko 49,95 metra.

    Ratownik wodny jest szkolony do wyciągania z wody i ewentualnej
    reanimacji wyciągniętego. Przeważnie wyciągnięcie z wody wystarczy.
    Przeważnie w tym celu nie wskakuje do wody, tylko używa rzutki, koła,
    bosaka itd. Trochę więcej muszą ratownicy na otwartych wodach, ale i tak
    reanimacja, to rzadkość. Przeważnie chodzi o wywleczenie niedoszłego
    topielca na łódź.

    Nie myl tego z ratownikiem medycznym. Tu nawet nie o samo kształcenie
    chodzi, ale doświadczenie. Nie każdy, kto ma przeszkolenie ratownika ma
    jednakową wiedzę. Tę wiedzę nabywa się z doświadczeniem. A tego na
    basenie nie nabędziesz.

    Jak na basenie będą dwa utonięcia w roku wymagające reanimacji, czy w
    ogóle jakiegoś poważniejszego działania, to sądzę, że zaczną się
    zastanawiać nad zamknięciem basenu. A i tych ratowników jest kilku, więc
    szansa, że dwa razy na tego samego trafi jest niewielka - jak trafi, to
    zaczną się zastanawiać, czy za rzadko nie gwizda. Ratownik z karetki,
    strażak ma czasem kilka takich akcji na dzień. Nie na manekinach, tylko
    na żywych ludziach.