    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Date: Fri, 15 Jun 2018 01:47:47 GMT

    On 2018-06-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Sytuacji, w których nie używa się defibrylatora jest znacznie więcej, iż
    > takich, w których używamy. Sporą niedorzecznością jest kwestowanie
    > decyzji będącego na miejscu ratownika przez osoby,które tam nie były. -
    > i to tyle zasadniczo.
    >
    > Gdyby nikt nie udzielił pomocy tej osobie, to można by było roić wielkie
    > halo. Ale czepianie się, że ratownik na żądanie jakiejś "paniusi" nie
    > chciał ratować pacjenta wg jej wskazówek jest po prostu idiotyzmem.
    > Facet będąc na miejscu ocenił tak, a nie inaczej sytuację. Nawet jeśli
> [...]

    Całkowicie się z powyższym zgadzam - za mało danych aby cokolwiek
    wyrokowac o ewentualnej winie.

    Ale też przyjmując, że sytuacja wyglądała tak, że ten ratownik nie mógł
    mieć pewności co do stanu tego człowieka, a te defibrylatory są wysoko
    zautomatyzowane i w opisanej sytuacji zaszkodzić nie powinny, to nie do
    końca rozumiem dlaczego jednak się nie zgodził.
    Nie chcę za bardzo spekulować, bo lekarzem nie jestem, ale czy nie jest
    możliwa sytacja, że np. okresy gdzie krążenie (i oddech) jest, są przeplatane
    okresami gdzie krążenia nie ma bo występuje migotanie komór?

    7004,starszy-mezczyzna-stracil-przytomnosc-obok-base
    nu-ratownik.html

    "W końcu po starszego mężczyznę przyjechało pogotowie. Ratownicy użyli
    defibrylatora w karetce."

    --
    Marcin