    Subject: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 15 Jun 2018 01:02:20 +0200

    W dniu 14-06-18 o 21:55, Shrek pisze:

    > Akurat lokalizacja geograficzna ma małe znaczenia, ale skoro ratowniczka
    > przeprawadzała resuscytację to wskazanie do użycia AED było. Uczą o tym
    > w gimnazjach, myślałem, że w policji również. Trochę słabo jak służby
    > mundurowe mają mniejsze pojęcie o przeprowadzaniu pomocy przedmedycznej
    > od średnio ogarniętego gimnazjalisty. Jeszcze słabiej, że niedouczeni
    > funkcjonariusze są przekonani o własnej mylnej wiedzy. A już zupełnie
    > najsłabiej, że pieprzą takie głodne kawałki publicznie i powodują że
    > spada i tak tragicznie niska w narodzie wiedzia i chęć do udzielania
> [...]

    Jesteś kretynem, który czepił się cudzego zawodu. Żeby jeszcze miało to
    tu jakiekolwiek znaczenie. Żal Ci, że Ty nie jesteś, czy o co Ci chodzi?
    Lecz się chłopie, bo powoli dojrzewam do wrzucenia Cie do KF-u. Po
    prostu szkoda mi czasu na polemikę z idiotami. Jakim argumentem jest mój
    zawód?

    A co do meritum sprawy, to przeczytaj ten artykuł - tylko spróbuj go
    zrozumieć, choć wątpię, byś był w stanie.

    Ratowniczka pobiegła i pomocy udzieliła. Wszyscy ratownicy biec nie
    musieli. Faktem jest, że z materiału wynika, że "ratownicy użyli
    defibrylatora w karetce.", no ale nikt nie zapytał tej ratowniczki,
    czemu ona go nie używała wcześniej. Może po prostu w tamtej chwili nie
    było takiej potrzeby - sądzisz, że ratowniczka, gdyby była taka
    potrzeba, to też by nie dostała AED?

    Na końcu materiału jest przywołanie wypowiedzi jakiegoś ratownika, ze
    zawsze używa się respiratora. Samego materiału nie oglądałem, ale to
    dość niedorzeczne, by osoba nie będąca na miejscu zajmowała wiążące
    stanowisko. Potem właśnie jest to woda na młyn takich oszołomów, jak Ty.
    Był na miejscu ratownik i należy wierzyć, że zrobił najlepiej, jak umiał
    to, co się tam dało.