  • 1. Data: 2004-01-28 11:22:44
    Temat: Utrata pracy i leczenie
    Od: Andrzej Bańkowski <a...@g...pl>

    Witam

    Od 2 miesięcy jestem bez pracy. Prowadziłem "Własną działalność gospodarczą"
    z czego własna ona nie była bo narzucił ja pracodawca, tracąc prace musiałem
    ja zamknąć. Mam pewne problemy zdrowotne i chciałbym się udać do lekarza, i
    nie wiem czy przysługuje mi jakieś ubezpieczenie chorobowe. Prowadząc
    działalność idąc do lekarza kazano mi zawsze okazać opłacone składki do ZUS,
    a teraz nie wiem co mam okazać, i czy musze coś potwierdzać. Aktualnie
    jestem studentem(zaocznie) i może z tego powodu mam jakieś prawa?

    Pozdrawiam
    Andrzej Bańkowski

  • 2. Data: 2004-01-28 11:30:52
    Temat: Re: Utrata pracy i leczenie
    Od: "chuda" <c...@w...pl>

    jesli jestes zarejestrowany w urzedzie pracy, to skladke na ubezpieczenie
    zdrowotne za ciebie oplaca urzad pracy, a jesli nie to zarejestruj sie jak
    najszybciej,,,,

  • 3. Data: 2004-01-28 11:45:45
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,
    Należało zarejestrować się w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna lub
    poinformować uczelnię, aby zgłosiła Pana do ubezpieczenia zdrowotnego.
    Student do 26 lat może korzystać z ubezpieczenia zdrowotnego jako członek
    rodziny osoby ubezpieczonej.

    wa

  • 4. Data: 2004-01-28 12:38:59
    Od: Andrzej Bańkowski <a...@g...pl>

    Użytkownik "chuda" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jesli jestes zarejestrowany w urzedzie pracy, to skladke na ubezpieczenie
    > zdrowotne za ciebie oplaca urzad pracy, a jesli nie to zarejestruj sie jak
    > najszybciej,,,,

    Jeszcze nie jestem zarejestrowany, bo znajomy coś tam obiecywał i miałem
    nadzieje na szybkie zatrudnienie. Ale chyba jednak musze się tam
    pofatygować.

    A tak przy okazji, czy przysługuje mi zasiłek? Działalność była prowadzona 4
    lata i wcześniej pracowałem rok na umowę.

    Pozdrawiam
    Andrzej Bańkowski

  • 5. Data: 2004-01-28 18:50:42
    Od: Roman <n...@U...pl>

    Użytkownik Andrzej Bańkowski napisał:

    > A tak przy okazji, czy przysługuje mi zasiłek? Działalność była prowadzona 4
    > lata i wcześniej pracowałem rok na umowę.

    Zasiłek przysługuje jeżeli w ciągu ostatniego 1,5 roku przepracowałeś
    przynajmniej 12 mies. (365 dni).

    --
    Roman