eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUtrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem? › Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
  • Data: 2008-01-22 23:21:14
    Temat: Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.com> napisał w wiadomości
    news:4795e15e@news.home.net.pl...

    Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedającego do naprawienia
    uszkodzenia rzeczy. Co do zasady może zawierać rożne dziwadła, jak
    przykładowo uzależnienie naprawy od dostarczenia sprzętu w oryginalnym
    pudełku, co ma jeszcze mniejszy związek z uszkodzeniem, niż istnienie bądź
    nieistnienie plomb. Same plomby mają za zadanie zabezpieczać producenta
    przed podmianą zawartości. Niby w wypadku komputera, gdzie znane są numery
    poszczególnych elementów to jest mało prawdopodobne, ale nie da się
    wykazać, że żądanie takie pozostaje bez związku ze słusznymi interesami
    producenta. Stąd, jeśli uważałeś, że warunki gwarancji Ci nie odpowiadają
    mogłeś sprzętu nie kupować, a w wypadku zakupu wysyłkowo skorzystać z
    10-cio dniowego terminu pozwalającego na zwrot - bo po to on jest.
    Rzymianie w takich wypadkach mawiali "chcącemu nie dzieje się krzywda", i
    to odnosi się do przedstawionej przez Ciebie sytuacji. Przystałeś na ich
    warunki i w tym wypadku nie wygrasz z nimi.

    Osobną sprawą są ceny usługi. Skoro serwis nie uzgodnił z Tobą należności z
    góry, to w razie sporu należą się im normalne ceny. Po wykazaniu przez
    Ciebie, że normalnie karta grafiki w sklepie kosztuje 300 zł serwis ma
    raczej małe szanse na uzyskanie tytułu wykonawczego na wyższą kwotę. mogę
    ewentualnie pokombinować z robocizną.

    W tej sytuacji należało by wezwać pisemnie serwis do ugody i zaproponować
    zapłatę tych normalnych kosztów naprawy. W razie umowy nakazać im
    dochodzenie roszczenia przed sądem. Bo co prawda serwis ma tzw. prawo
    zatrzymania, czyli ma prawo zatrzymać urządzenie do czasu uregulowania
    należności za naprawę, ale to nie znaczy ze może sobie to urządzenie
    zatrzymać na zawsze. W razie odmowy musi uzyskać tytuł wykonawczy na
    należność i skierować egzekucję do urządzenia. Inaczej naraża się na zarzut
    przywłaszczenia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1