  • 1. Data: 2007-02-01 21:16:05
    Temat: Uszkodzenie samochodu pod domem
    Od: Konrad Billewicz <b...@o...pl>

    Witajcie,

    Dzisiaj w nocy na mój samochód spadł z dachu kamienicy kawał lodu
    powodując wgniecenie w dachu (koszt naprawy 1000 - 1500 zł). Czy mogę
    dochodzić o odszkodowanie u właściciela / administracji budynku (budynek
    należy do wspólnoty, zarządza nim administracja)?

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady co dalej począć.

    Pozdrawiam,
    Konrad Billewicz

  • 2. Data: 2007-02-01 21:30:12
    Temat: Re: Uszkodzenie samochodu pod domem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Billewicz" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zacząć od Policji. Notatka ale i często mandat dla administratora za
    niezabezpeiczenie miejsca niebezpiecznego. Przecież ten kawał mógł komuś na
    głowę spaść. Pal sześć samochód.

    Potem pytanie do administratora kamienicy, czy jest ubezpieczony od
    odpowiedzialności cywilnej.

  • 3. Data: 2007-02-01 21:40:50
    Od: "Andrzej Jerzy Zacharewicz" <n...@n...pl>

> [...]
    > należy do wspólnoty, zarządza nim administracja)?
    >
    > Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady co dalej począć.

    Z ciekawości mógłbyś opisać sytuacje troche szczegółowiej (duże uszkodzenia,
    duży kawał lodu)?

    Pozdr.

  • 4. Data: 2007-02-01 22:00:23
    Temat: Re: [OT] Uszkodzenie samochodu pod domem
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Konrad Billewicz wrote:
    (...)

    Trochę flejmogennie, ale zawsze mnie to dręczyło. Czy nie sądzicie, że taka
    próba zdobycia odszkodowania to od czasu do czasu przesada? Matka Natura ma
    swoje prawa i od czasu do czasu jakiś konar złamie, dachówkę oderwie albo
    bryłę lodu zrzuci. Chciałbym po prostu, żeby ktoś wyznaczył granicę
    odpowiedzialności człowieka i natury - bo kiedyś dojdzie do tego, że zaczną
    się na grupie pojawiać posty pokroju: "Tornado porwało krowę i spadła ona na
    mój samochód zaparkowany przy ulicy Wołowianej. Czy mogę się domagać
    odszkodowania od zarządcy budynku przy którym miałem zaparkowany samochód?"

    Proszę potraktować mój post jak najbardziej poważnie.

    > Pozdrawiam,
    > Konrad Billewicz

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 5. Data: 2007-02-02 00:49:01
    Od: Konrad Billewicz <b...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Zacząć od Policji. Notatka ale i często mandat dla administratora za
    > niezabezpeiczenie miejsca niebezpiecznego. Przecież ten kawał mógł komuś
    > na głowę spaść. Pal sześć samochód.

    Policja była i spisała sobie taką właśnie notatkę. Mandatu nie było, bo
    chodnik był oznaczony taśmą. Parking jednak nie.

    > Potem pytanie do administratora kamienicy, czy jest ubezpieczony od
    > odpowiedzialności cywilnej.

    Dlaczego powinienem zadać to pytanie?

    Pozdr

  • 6. Data: 2007-02-02 00:49:58
    Od: Konrad Billewicz <b...@o...pl>

    Andrzej Jerzy Zacharewicz wrote:
    > Z ciekawości mógłbyś opisać sytuacje troche szczegółowiej (duże
    > uszkodzenia, duży kawał lodu)?

    Chyba nie za duży, ale trudno powiedzieć, bo widziałem tylko efekty.
    Główny cios zebrał samochód sąsiada, jego wgniecenie ma średnicę około
    15 cm + zbita szyba. Ja mam wgniecenie średnicy około 5 cm. Ogólnie
    szkoda jest optycznie nieduża, ale naprawa kosztuje jak napisałem.

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 7. Data: 2007-02-02 04:07:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> wrote in message
> [...]
    > domagać odszkodowania od zarządcy budynku przy którym miałem zaparkowany

    O ile w prawie będzie zapisane, że ma zabezpieczać krowy przed porwaniem
    przez tornada, tak jak jest zapisane, że administrator ma usuwać nawisy
    lodowe z dachu, to jak najbardziej będziesz miał prawo.

  • 8. Data: 2007-02-02 14:33:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dlaczego powinienem zadać to pytanie?

    Bo wówczas idziesz i zgłaszasz szkodę ubezpieczycielowi. Wszystko wówczas jest
    teoretycznie o wiele prostsze. Jak nie mają ubezpieczenia, to pewnie sami Ci
    odszkodowania nie wypłacą i będziesz musiał szwędać się po sądach.

  • 9. Data: 2007-02-02 15:08:19
    Od: "earl" <e...@p...fm>

    On 1 Lut, 22:16, Konrad Billewicz <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > należy do wspólnoty, zarządza nim administracja)?
    >
    > Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady co dalej począć.

    wystapic o odszkodowanie do wspólnoty [ma chyba jakiś zarząd] albo tej
    administracji [zarządca ?], przedstawic notatkę policji, oświadczenie
    tego sąsiada, że potwierdza okoliczności opisane przez ciebie, podac
    kwotę i napisac z czego wynika wysokość
    pewnie mają ubezpieczenie oc, więc przekazą wszystko do zakładu ubezp.
    odpowiedzialność wynika z 415 kc, ocenna kwestia
    dołożenia nalezytej staranności w sprzątaniu dachu, czy sprzatali w
    ogóle, kiedy ostatni raz, może zatrudniali inną firmę
    jeżeli śnieg spadł z dachu to znaczy że staranności jednak chyba nie
    dolożyli, tym bardziej że teren na który spadł nie był zabezpieczony w
    żaden sposób zapobiegający szkodzie, nawet minimalnych zabezpieczeń
    nie było