  • Data: 2013-01-01 22:12:13
    Temat: Re: Uszkodzenia samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:kbvgfa$mgf$1@node1.news.atman.pl...

    > wiadomości news:50e31ae6$0$1298$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jestem po małym rozpoznaniu tematu (walczę ze ścierwem, które niszczy
    > samochody) i niestety muszę stwierdzić, że to najprawdopodobniej nie zda
    > egzaminu.
    > Po pierwsze, na kamerze umieszczonej wewnątrz pojazdu nie będzie widać,
    > czy drzwi uderzyły w samochod, czy nie. Nagra się najwyżej kto otwiera
    > drzwi w sąsiednim samochodzie, ale wydaje mi się, że autor wątku nie ma
    > wątpliwości kto podejrzanym samochodem jeździ.

    Będzie słychać uderzenie oraz może wstrząs.

    > Po drugie, czas nagrania jest dość ograniczony. Na większośći z tych
    > kamerek ciężko nagrać więcej niż 8 godzin. Można spróbować wykorzystać
    > funkcję włączania pod wpływem wstrząsu, ale sąsiad musiałby naprawdę
    > mocno walić tymi drzwiami, a i tak nie nagra się sam moment uderzenia.
    > Chyba, że problem ma miejsce bezpośrednio po odstawieniu samochodu.

    Albo sparwdzać co 8 godzin, czy jest nowe uszkodzenie - inaczej się
    nadpisze.

    > Po trzecie i najbardziej istotne, te kamery nie dają rady w słabym
    > oświetleniu. Zakładam, że parking podziemny (a o takim była mowa) nie
    > jest jaskrawo oświetlony...

    Tu już są różne rozwiazania.

    > W opisanym przypadku, kamera ma sens jedynie na zewnątrz pojazdu i to w
    > jego bezpośrednim pobliżu.

    > Na pewno to poszkodowany musi jednoznacznie wskazać sprawcę? To nie jest
    > zadanie policji?

    Tylkko Policja nie zatrudnia wróżek. Co z tego, kto ma obowiazek?

    > Wydaje mi się, że opisana sytuacja niczym się nie różni np. od szkody
    > parkingowej i ucieczki.
    > Nie raz były opisywane przypadki, że komuś uszkodzono samochód,
    > poszkodowany miał tylko podejrzenia czy też zeznania świadka, zgłaszał
    > się na policję, wskazywał uszkodzenia na samochodzie sprawcy pasujące do
    > uszkodzeń na własnym samochodzie i policja na tej podstawie była w stanie
    > za pomocą "czynności operacyjnych" znaleźć winnego i zaproponować mu
    > mandat, a poszkodowanemu przekazać nazwisko i numer polisy.

    Kolizja stanowi wykroczenie. Uszkodzneie drzwi, o ile niecelowe, już nie i
    nie mapodstaw do żadnych czynności policyjnych.

    > To czy uszkodzenie powstało umyślnie, czy też nie, to drugorzędna sprawa,
    > która teoretycznie powinna się wyjaśnić po postępowaniu policji i
    > ustaleniu narzędzia oraz sprawcy.

    To kardynalna sprawa. Nieumyślne uszkodzenie nie daje podstaw do czynności
    policyjnych.